عصر بازار

آزادی ۳ زندانی با اهداء هزینه مجلس ترحیم

عصر اعتبار- زندانیان غیرعمد، افرادی هستند که بر اثر حادثه راهی زندان شده اند مانند کارگری که در ساختمانی کار می کند و ناگهان آجری از دستش رها می شود و فردی را مصدوم می کند یا می کشد. چنین فردی مرتکب قتل عمد نشده، ولی طبق قانون باید دیه دهد.

آزادی ۳ زندانی با اهداء هزینه مجلس ترحیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری قوه قضاییه، مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان همدان گفت: این نیکوکار همدانی تمامی هزینه مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت خواهر خود را به جای برگزاری مجلس ترحیم به منظور آزادی محکومان مالی سرپرست خانواده به این ستاد اهدا کرد که با این مبلغ 80 میلیون ریالی دو مددجوی زندان مرکزی همدان از بند حبس رهایی یافتند.

       یدالله روحانی‌منش افزود: در سال‌های اخیر خوشبختانه بسیاری از خانواده‌ها با اختصاص تمام یا بخشی از مراسم هفتم، چهلم و سالگرد درگذشت عزیزان از دست رفته خود موجبات بازگشت سرپرست زندانی خانواده‌های آبرومند و منتظری به آغوش جامعه می‌شوند که اگر این اقدام پسندیده به یک فرهنگ عمومی بدل شود به طور قطع ضمن احسان مطلوب برای سفر کرده‌های دیار باقی این عمل می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات فردی و اجتماعی هم باشد.

    زندانیان غیرعمد، افرادی هستند که بر اثر حادثه راهی زندان شده اند مانند کارگری که در ساختمانی کار می کند و ناگهان آجری از دستش رها می شود و فردی را مصدوم می کند یا می کشد. چنین فردی مرتکب قتل عمد نشده، ولی طبق قانون باید دیه دهد.

    از آنجا که بسیاری از این افراد، قادر به تأمین دیه عضو یا نفس که بالغ بر دهها میلیون تومان است نیستند، معمولاً راهی زندان می شوند.
    اینجاست که ستاد دیه وارد می شود و با کمک خیرین، افرادی که واقعاً بی گناه اند را آزاد می کند.

    از آنجا که منابع دولتی برای این منظور محدود است، بخش عمده کمک ها توسط خیرین صورت می گیرد که با همین کمک ها تا کنون هزاران نفر از زندان آزاد شده اند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی