عصر بازار

رتبه بندی بانک ها زمینه ساز رقابت برای ارائه خدمات بهتر

عصر اعتبار- ایجاد شرایط رقابتی از نتایج رتبه‌بندی بانک‌هاست و این امکان را به وجود می آورد تا بانک‌ها و مؤسسات مالی که در رتبه‌های پایین هستند برای ارتقای خدمات به مردم تلاش کنند.

رتبه بندی بانک ها زمینه ساز رقابت برای ارائه خدمات بهتر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس  اظهار داشت: رتبه‌بندی بانک‌ها و مؤسسات مالی کار منطقی و اصولی بوده و به لحاظ اقتصادی قابل قبول است.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت بانکها به سود و زیان آنها ختم می شود لازم است تا رتبه فعالیتشان شفاف باشد و به این صورت سپرده گذاران در جریان آن قرار گیرند.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد: رتبه‌بندی بانک‌ها و مؤسسات مالی باعث می شود تا مردم در امور اقتصادی خود بهتر تصمیم بگیرند.

    نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: برای اجرای برنامه رتبه بندی بانکها لازم است تا مؤسسات رتبه بندی ایجاد شود.

    نماینده مردم کرمان و راور در پایان تأکید کرد: ایجاد شرایط رقابتی از نتایج رتبه‌بندی بانک‌ها خواهد بود و این امکان را به وجود می آورد تا بانک‌ها و مؤسسات مالی که در رتبه‌های پایین هستند برای ارتقای خدمات به مردم تلاش کنند.

    *** لزوم ضرورت رتبه بندی بانک ها

    هادی حق شناس کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در بین بازارهای اقتصادی، بازار پول که نماد آن بانک و موسسات مالی است از مهم ترین آنها به شمار می رود.

    وی افزود: با توجه به آنکه در بازار پولی و بانکی، همه موسسات و بانک ها به یک اندازه کیفیت خدمات ارائه نمی دهند، رتبه بندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که طبیعتا بانک با سابقه فعالیت یکصد سال با بانکی که سابقه فعالیتش حداکثر ده سال است، تفاوت معنا داری در خصوص ارائه خدمات به مشتریان دارد.

    حق شناس ادامه داد: رتبه بندی بانک ها در جذب مشتری و ارائه خدمات بانکی تاثیر گذار است .

    وی ادامه داد: اکنون اینکه همه افراد مجاز به دریافت دسته چک و نوشتن به مبلغ دلخواه هستند از مشکلات عمده نظام بانکی به شمار می رود چرا که این امر نشان دهنده این است که بانک ها و مشتریان اعتبار سنجی نشده اند و باید این ساختار دو طرفه اصلاح شود.

    *** ارائه آمار شفاف برمبنای رتبه بندی به سپرده گذاران

    در این راستا ابوذر ندیمی نائب رئیس اول کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: رتبه بندی در همه مجموعه های اقتصادی، صنعتی، پولی و بانکی تنها  با هدف شفافیت و ارائه آمار واقعی  برمبنای وسعت و ریسک عمل صورت می گیرد.

    وی افزود: رتبه بندی بانک ها به عنوان برند و نشانه می تواند در اعتماد سازی جذب منابع پولی و شفافیت در اطلاع رسانی به سپرده گذاران کمک کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو