عصر بازار

خبرهای جدید مالیاتی برای اصناف

عصر اعتبار- نماینده اتاق اصناف کشور در سازمان امور مالیاتی از توافق برد - برد اصناف با سازمان امور مالیاتی خبر داد.

خبرهای جدید مالیاتی برای اصناف
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابراهیم درستی  اظهار کرد: بر اساس نتایج جلساتی که با سازمان امور مالیاتی داشتیم واحدهای صنفی که قطعی مالیاتی سال 1393 را دارند بر مبنای همان قطعی، مالیات سال 1394 را بدون هیچ افزایشی پرداخت می‌کنند. اما اگر در زمان اظهارنامه مبلغ کل مالیات را پرداخت کنند تا تاریخ 15 مرداد‌ امسال برگه‌های قطعی مالیاتی خود را دریافت می‌کنند و اگر در مرحله‌ دوم یعنی تا پایان شهریور مالیات خود را پرداخت کنند تا یک ماه بعد از آن برگه‌های قطعی مالیاتی خود را دریافت خواهند کرد.

    وی با بیان اینکه آخرین گزینه پرداخت مالیاتی کسبه تا پایان آذرماه است، گفت: کسانی که قطعی مالیاتی سال 1393 را ندارند برای اینکه از توافق مالیاتی سال 1394 خارج نشوند اگر 10 درصد مالیات خود را برمبنای قطعی سال 1392 پرداخت کنند، شامل توافق مالیاتی سال 1394 نیز می‌شوند.

    نایب رییس اتاق اصناف تهران در عین حال بیان کرد: با این توافق مالیاتی، دولت نیز در آرامش پولش را وصول می‌کند و اصناف نیز به راحتی فعالیت خود را انجام دهند.

    درستی همچنین اظهار کرد: نکته‌ مهمی که در برخی استان‌ها به ویژه تهران باید به آن توجه شود این است که هنوز بسیاری از برگه‌های قطعی کشیده نشده و تکلیف مالیات سال 1393 مشخص نشده است و با تعاملی که با سازمان امور مالیاتی صورت گرفت دوستان قول دادند تا یک ماه آینده این کار را انجام دهند که کسبه بتوانند توافق خود را با سازمان انجام دهند .

    نماینده اتاق اصناف کشور در سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: هرچقدر با تعامل به جلو برویم فرار مالیاتی از بین می‌رود که البته فرار مالیاتی را کسانی انجام می دهند که پرونده مالیاتی در سازمان ندارند و این در حالی است که همه کسبه ما دارای شناسنامه هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی