عصر بازار

وزیر نفت هند:

دهلی و تهران برای پرداخت بدهی نفتی از طریق بانک های اروپایی به توافق رسیدند

عصر اعتبار- وزیر نفت وگاز طبیعی هند با اعلام توافق دهلی و تهران برای پرداخت بدهی نفتی، اظهار داشت که بانک مرکزی هند و ایران برای پرداخت بدهی نفتی این کشور به ایران از طریق بانک های اروپایی به توافق رسیدند.

دهلی و تهران برای پرداخت بدهی نفتی از طریق بانک های اروپایی به توافق رسیدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «دارمندرا پرادهان » روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دراین توافق بانک های اروپایی به عنوان نمایندگان حسابرسی بین ایران وهند تعیین شده اند، افزود:هند باید بدهی نفتی خود را برای انتقال به ایران به بانک های اروپایی واریز کند.
    تحریم های ظالمانه کشورهای غربی در دوران تحریم مانع از پرداخت پول حاصل از فروش نفت به ایران شد .
    منابع مطلع ،بدهی نفتی هند به ایران را حدود 6.5 میلیارد دلار اعلام کرده اند ولی برخی از منابع دیگر نیز با توجه به اختلاف ایران و هند در خصوص زمان تبدیل روپیه به یورو این میزان را بیش از هفت میلیارد دلار می دانند.
    پالایشگاه های نفت هند پس از مسدود شدن مسیر پرداخت بهای نفت از طریق بانک هالک ترکیه در سال 2013در توافقی با ایران ، 55 درصد از ارز حاصل از فروش نفت ایران را به یورو را در حسابی در یوکو بانک ذخیره کرده است.
    براساس این توافق 45 درصد بقیه وجوه حاصل از فروش نفت ایران نیز درحسابی در بانک یوکو برای واردات کالا واریز شده است .
    با گذشت ماهها از لغو تحریم ،تاکنون به علت مشکلاتی از قبیل باز نبودن مبادلات انتقال پول و اختلاف دو کشور تاکنون این بدهی پرداخت نشده است .
    روزنامه انگلیسی زبان «بیزنس استاندارد» روز یکشنبه در گزارشی به نقل از منابع وابسته به دولت هند اعلام کرد که در سفر وزیر نفت هند به ایران، تهران از دهلی نو خواسته است که بدهی نفتی را از طریق بانک های اروپایک-ایرانیک هندل در آلمان،بانک مرکزی ایتالیا و بانک هالک ترکیه پرداخت کند.
    یک منبع دولتی هند گفت:بانک مرکزی هند پرداخت بدهی نفتی از طریق بانک هالک ترکیه را رد کرده است.
    یک مقام ارشد در بانک هالک ترکیه گفت:همکاری های مالی بانک «هالک» ترکیه با ایران از سال 2004 ادامه دارد و این بانک به همکاری های خود با ایران با توجه به قوانین بین المللی ادامه می دهد.
    تاکنون بانک مرکزی ایتالیا و بانک اروپایک-ایرانیک هندل در خصوص اظهار نظر نکرده اند.
    به گفته مقامات هندی ،پالایشگاههای هند برای پرداخت بدهی نفتی ایران از طریق بانک یوکو اعلام آمادگی کرده است.
    تاکنون رئیس بانک یوکو هند در این خصوص اظهار نظری نکرده است.
    «راگورام راجان» رئیس بانک مرکزی هند پیش از این، اعلام کرده بود که هند بدهی نفتی ایران را به صورت قسطی پرداخت خواهد کرد .
    یک مقام ارشد در بانک مرکزی هند گفت: شرکت های نفتی در حال انجام امور اداری و بانکی با هماهنگی طرف ایرانی برای پرداخت بدهی هستند.
    هند در دوران تحریم با حفظ روابط تجاری خود با تهران و به رغم محدودیت ها،حدود 20 درصد از نفت صادراتی ایران را می خرید.
    براساس اطلاعات گمرک و کشتیرانی درماه مارس سال جاری میلادی مجموع واردات نفت هند از ایران، روزانه به 506 هزار بشکه رسید که این میزان درسالهای گذشته بی سابقه بوده است .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو