عصر بازار

جهت تامین نظر شورای نگهبان از لایحه بودجه مصوب شد؛

واریز ۲۰ درصد از منابع حاصل از ارزش صادرات نفت و گاز به صندوق توسعه ملی

عصر اعتبار- مجلس شورای اسلامی به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه بودجه ۹۵ کل کشور در بندی از تبصره ۱ این لایحه موافقت کرد که ۲۰ درصد از منابع حاصل از ارزش صادرات نفت و گاز به صندوق توسعه ملی واریز شود.

واریز ۲۰ درصد از منابع حاصل از ارزش صادرات نفت و گاز به صندوق توسعه ملی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، بند ب تبصره 1 ماده واحده لایحه بودجه 95 کل کشور به منظور رفع ایراد شورای نگهبان، توسط نمایندگان مجلس اصلاح شد که بر اساس آن سهم صندوق توسعه ملی موضوع بند ب ماده 1 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم ناشی از مقررات مالی دولت (2) ،20 درصد تعیین می‌شود.

    همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است 20 درصد منابع حاصل از ارزش صادرات نفت و گاز طبیعی را به حساب صندوق توسعه ملی واریز کند. مبالغ مذکور به صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می‌شود.

    همچنین مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که در بند ه تبصره یک عبارت "وزارت نفت از طریق شرکت تابعه زیربط" جایگزین عبارت" شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی ایران" شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی