عصر بازار

آخوندی در جمع خبرنگاران:

دنبال خروج غیرتورمی مسکن از رکود هستیم

عصر اعتبار- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال خروج غیرتورمی مسکن از رکود هستیم، گفت: قطعه یک آزادراه تهران-شمال سال آینده افتتاح می‌شود.

دنبال خروج غیرتورمی مسکن از رکود هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های خروج از رکود مسکن، گفت: در حوزه مسکن از همان ابتدای دولت یازدهم ما به دنبال خروج غیرتورمی مسکن از رکود بودیم، بنابراین اینکه بانک مرکزی هزارها میلیارد تومان پول پر قدرت به بخش مسکن تزریق کند چندان نمی‌تواند کمک‌حال این بخش باشد.

    وی با بیان اینکه روش پس‌انداز یکی از راه‌های مناسب در بخش مسکن است، افزود: همین الان نرخ تورم مسکن نسبت به نرخ تورم پایین‌تر بوده و حتی کاهش هم داشته است، پس با روش پس‌اندازهایی که از ابتدای دولت یازدهم بر آن اجرا شده می‌توان به راحتی مردم را صاحب مسکن کرد.

    وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه طبق آمارهای اعلام شده از سوی بانک مسکن در 15 فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 100 درصدی اعطای تسهیلات را شاهد بوده‌ایم، گفت: به طور قطع با این روند شاهد خروج تدریجی مسکن از رکود خواهیم بود، البته معتقد هستم مسکن موتور محرکه اقتصاد کشور است اما نباید این بخش موجب اغتشاش در سایر بخش‌ها شود.

    آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور داریم که در دو سال گذشته بخش زیادی از آنها به بهره‌برداری رسیده است، گفت: یک میلیون و 850 هزار واحد مسکن مهر تاکنون تحویل متقاضیان شده است و در حال حاضر کارگاه‌های پروژه‌های مسکن مهر در حال جمع شدن هستند.

    وی با اشاره به اینکه معتقدم امسال شاهد خروج مسکن از رکود به شکل غیر تورمی خواهیم بود، افزود: در چند ماه گذشته شاهد افزایش خرید و فروش مسکن نیز بوده‌ایم. در حال حاضر 42 هزار متقاضی مسکن با ارزش 800 میلیارد تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری و پس‌انداز کرده‌اند بنابراین امیدواریم از ابتدای امسال شاهد افزایش اعطای تسهیلات بانکی باشیم.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته 9 هزار جاده روستایی جدید داشتیم، افزود: در حوزه بهسازی این جاده ها عملکرد سال 94 نسبت به 92 بیش از 50 درصد رشد داشت، همچنین ما بحث آزادراه تهران شمال را داریم که بسیار فعال است و در هر 300 متر یک کارگاه فعالیت می کند.

    آخوندی با اشاره به اینکه برای اوایل سال آینده قطعه یک آزادراه تهران شمال به اتمام می‌رسد، گفت: فرودگاه امام در حال توسعه است و کارهای خوبی در حوزه های مختلف انجام می گیرد از جمله طرح توسعه بندرچابهار که به سرعت در حال پیشرفت است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی