عصر بازار

آزادسازی وثایق بانکی با خرید بیمه اعتباری

عصر اعتبار- مدیرعامل یک شرکت بیمه ای از طراحی پوشش بیمه اعتباری خبرداد و گفت: با این طرح وام گرفتن مردم از بانک‌ها تسهیل و بخشی از وثایق مردم آزاد می‌شود.

آزادسازی وثایق بانکی با خرید بیمه اعتباری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سید محمد عباس زادگان دیروز در نخستین نشست خبری خود، سهامداران اصلی این شرکت را بانک تجارت و پست بانک و چند شرکت سرمایه گذاری اعلام و تصریح کرد: قصد داریم در حوزه های مغفول مانده از نظر صنعت بیمه کشور فعالیت های خود را آغاز کنیم که یکی از این بخش ها بیمه روستائیان است، روستائیان به دلیل عدم دسترسی به درآمد و نقاط توسعه یافته معمولا از دریافت خدمات بیمه ای محروم هستند.

    مدیرعامل بیمه تجارت نو از برنامه ای برای پوشش بیمه روستائیان برای زمان بازنشستگی و تکمیل درمان خبرداد و افزود: براین اساس از طریق 14 هزار واحد روستایی پست بانک، پوشش های مورد نیاز روستاییان را ارائه خواهیم کرد.

    وی از برنامه ای برای پوشش جدید ریسک های انرژی خبرداد و گفت: توسعه اقتصادی کشور به شدت به بخش انرژی وابسته است و این بخش بزرگترین مزیت کشور است ولی متاسفانه همه ریسک های آنها پوشش داده نشده، بنابراین آموزش های بیمه ای به افراد تحصیلکرده برای بهره گیری از آنها مورد توجه قرار گرفته است. همچنین بهره گیری از توانمندی افراد فعال در بخش انرژی در خارج از مرزها در دستورکار است.

    عباس زادگان به برنامه ریزی برای توسعه بیمه عمر با توجه به عقب ماندگی ایران در این بخش نسبت به سایر کشورها خبرداد و استفاده از تجربه بیمه گران خارجی و انتقال تکنولوژی و سرمایه آنها را به داخل در دستور کار خواند و گفت: در این راستا با چند شرکت خارجی مذاکراتی صورت گرفته است که امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسد.

    وی، یکی از برنامه ها را خارج کردن بخش فرآیند صدور بیمه نامه از پیچیدگی های معمول کنونی به ویژه برای واحدهای تولیدی ذکر کرد و افزود: صدور بیمه نامه با روش های ساده صورت خواهد گرفت، ضمن این که دسترسی مردم به امکانات بیمه ای گسترش می یابد و در این راستا، تمامی شعب بانک تجارت و پست بانک به صورت تدریجی با تجهیز به میزهای بیمه ای، به محل صدور انواع بیمه نامه تبدیل خواهند شد.

    عباس زادگان، اظهار امیدواری کرد که شرکت های خارجی بتوانند بخشی از سهام بیمه تجارت نو را خریداری کنند زیرا این شرکت به دلیل تازه تاسیس بودن دارای صورت های مالی شفاف و عدم زیان انباشته است که باعث شده شرکت های بیمه غیر ایرانی، این شرکت را بر سایر شرکت های بیمه ایرانی ترجیح بدهند.

    وی به نارضایتی مردم از فرآیند پرداخت خسارت به دلیل نحوه تشخیص و روش پرداخت اشاره کرد و افزود: حضور در صحنه حادثه بلافاصله پس از وقوع و ارزیابی در محل همچنین پرداخت خسارت به صورت الکترونیک، در دستور کار است، ضمن این که فرصت شکایت هم همچنان باقی خواهد بود که البته این سیستم برای بخش درمان هم عملیاتی خواهد شد.

    عباس زادگان از برنامه این شرکت برای احیای خدمات بانک- بیمه از جمله بیمه های اعتباری خبر داد و گفت: یک مطالعه یک ساله روی پوشش بیمه های اعتباری بدون هرگونه عجله و شتاب انجام خواهد شد تا با ارائه این پوشش، وام گرفتن مردم از بانک ها تسهیل و از طریق ارائه پوشش های اعتباری، بخشی از وثایق مردم آزاد شود.

    وی همچنین به طراحی پوشش جدیدی از بیمه عمر و دریافت تاییدیه آن از بیمه مرکزی اشاره کرد و یادآور شد: بیمه عمر انفرادی تحت عنوان مهربان زندگی و بیمه عمر گروهی تحت عنوان مهریار زندگی تا خرداد ماه سال جاری عرضه خواهد شد.

    عباس زادگان با بیان این نکته که سرمایه این شرکت 250 میلیارد تومان است، اعلام کرد که تجارت نو قصد دارد تا با جذب سرمایه های خارجی، در یک پروسه سه ساله سرمایه خود را تا چهار هزار میلیارد تومان افزایش دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو