عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

سرمایه‌گذاری خارجی زمان‌بر است

عصر اعتبار- مسعود خوانساری گفت: پس از اجرایی شدن برجام بیش از ۱۸۰ هیئت تجاری خارجی به کشور سفر کردند و حداقل ۵۰ نفر در هر هیئت حضور داشتند که این در نوع خود بی نظیر است و ما باید قدردان این موقعیت باشیم.

سرمایه‌گذاری خارجی زمان‌بر است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی تهران در مورد هجمه‌هایی که پس از توافق هسته‌ای به دولت در خصوص عدم ورود سرمایه‌های خارجی می‌شود، اظهار داشت: عادی نقل و انتقال پول در مدت زمان 4 الی 5 ماه بسیار سخت است. باید توجه داشت که تازه شرایط تحریم بانکی برداشته شده، بر همین اساس نباید زود قضاوت کرد.

    مسعود خوانساری ادامه داد: صاحبان سرمایه در داخل کشور نیز با احتیاط به اقتصاد ایران نگاه می‌کنند و هنوز سپرده‌های خود را برای سرمایه‌گذاری از بانک‌ها خارج نکرده‌اند. در واقع آنها هنوز منتظر تغییرات در وضعیت اقتصادی کشور هستند. وقتی سرمایه‌گذاران داخلی هنوز برای سرمایه‌گذاری متقاعد نشده‌اند نمی‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذاران خارجی به سرعت به ایران بیایند.

    وی با اشاره به وضعیت اقتصادی در سال 94 گفت: بنا به گفته اقتصاددانان و اهالی کسب و کار، سال سختی را پشت سر گذاشتیم و شاید به جرات بتوان گفت یکی از سخت‌ترین سال‌ها در طول تاریخ ایران بوده است.

    خوانساری تصریح کرد: سال گذشته علاوه بر رکود، رشد اقتصادی مناسبی نداشتیم و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی تعطیل یا مجبور به تعدیل نیرو شدند. هر چند در ماه‌های پایانی سال گذشته توافق هسته‌ای به امضا رسید که آن هم در نوع خود بی‌نظیر بود به طوری که کمتر در تاریخ شاهد بودیم که ظرف مدت چند ماه این حجم از مشکلات حل شود.

    وی افزود: پس از اجرایی شدن برجام بیش از 180 هیئت تجاری خارجی به کشور سفر کردند و حداقل 50 نفر در هر هیئت حضور داشتند که این در نوع خود بی نظیر است و ما باید قدردان این موقعیت باشیم.

    رئیس اتاق تهران ادامه داد: برای اتاق مهم است که به یک پیش‌بینی مشخص در مورد وضعیت اقتصادی در سال 95 برسد. نهادهای اقتصادی معمولا پیش‌بینی خود از وضعیت اقتصادی آینده را در یک بازه زمانی 10 تا 50 سال ارائه می دهند اما در ایران حتی یک برنامه 5 ساله نمی تواند به اهداف خود دست پیدا کند که این نیز یکی از معضلات اقتصادی کشور است.

    وی ادامه داد: نهادهای بین‌المللی برای اقتصاد ایران در سال جاری رشد 4 تا 5 درصدی را پیش‌بینی کرده‌اند. حتی اگر به این رشد در سال جاری دست پیدا کنیم، آنچه مسلم است مشکلات ساختاری همچون نرخ ارز، بوروکراسی و دیوان‌سالاری حاکم بر نظام بانکی و مشکلات محیط کسب و کار همچنان نظام اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. تمام این مسائل سبب شده که پیش‌بینی وضعیت اقتصادی مشکل شود اما با توجه به ثبات نرخ ارز و تورم این پیش بینی را داریم که سال 95 سال خوبی برای اقتصاد کشور باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو