عصر بازار

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

نحوه ارائه خدمات تامین اجتماعی به بیماران خاص

عصر اعتبار- سازمان تامین اجتماعی، نحوه ارائه خدمات و تعهدات به بیماران خاص را اعلام کرد.

نحوه ارائه خدمات تامین اجتماعی به بیماران خاص
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بیماری های خاص شامل هموفیلی، تالاسمی، پیوند، MS، دیالیز و همچنین بیماریهای صعب العلاج و سرطانی است که مورد حمایت این سازمان قرار دارد.

    تعهدات بیمه پایه در زمینه خدمات درمانی، لوازم و داروهای مصرفی بیماریهای خاص شامل دیالیز، تالاسمی، هموفیلی و MS به بیماران به طور دقیق مطابق آخرین بسته ابلاغی مراجع ذیصلاح به سازمان های بیمه گر است.

    اما سازمان تامین اجتماعی علاوه بر تعهدات یادشده، بر اساس تبصره های بودجه داخلی سازمان تمامی خدمات مورد تعهد سازمانهای بیمه گر ارائه شده در بخش های بستری و سرپایی شامل داروهای مورد نیاز بر اساس لیست داروهای مورد تعهد سازمان های بیمه گر و داروهای موجود در تفاهم نامه دارویی فیمابین وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تمامی خدمات پاراکلینیک مورد تعهد را برای بیماران مبتلا به هموفیلی نوع A و B، تالاسمی ماژور و دیالیز مزمن بر اساس تعرفه های دولتی و به شکل رایگان به بیماران عرضه می کند.

    سازمان تامین اجتماعی بر اساس دستورالعمل های ذکر شده و به منظور کاهش پرداخت از جیب بیمار و جبران بخشی از هزینه های درمان، نسبت به حذف یا کاهش فرانشیز دارو و خدمات بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی اقدام کرده است.

    هزینه‌های داروهای تخصصی مورد تعهد برای درمان بیماریهای خاص، پمپ تزریق دیسفرال و وسایل مصرفی ماهیانه تزریق دیسفرال در منزل، همودیالیزحاد ومزمن، تزریق خون در بیماران تالاسمی، تزریق فاکتور و خون در بیماران هموفیلی، شالدون گذاری برای بیماران خاص، تزریق دیسفرال در بیمارستان و منزل واسپلنکتومی از نمونه های تعهدات سازمان تامین اجتماعی است که مشمول حذف فرانشیز است.

    همچنین از تعهدات بدون فرانشیز این سازمان می توان به آزمایش های تخصصی برای بیماران خاص مورد نیاز، دیالیز صفاقی (K ١٥۰ کانترگذاری) (گلوبال- شامل تمامی هزینه ها)، آموزش و مدیریت ماهیانه بیمار دیالیز صفاقی، انجام شیمی درمانی مطابق با تعرفه های دولتی و رادیوتراپی مطابق با تعرفه دولتی اشاره کرد.

    همچنین برای کمک به کاهش پرداخت از جیب توسط بیماران، لوازم مصرفی و مراقبتی از این نوع بیماران اعم از این که خدمت در بخش دولتی، غیر دولتی و خصوصی ارائه شود، مشمول حذف یا کاهش فرانشیز می شود که ملاک محاسبه وپرداخت بر مبنای ارزش ریالی K دولتی است.

    گفتنی است، تمامی بیماران صعب العلاج تحت پوشش از جمله مبتلایان به سرطان، ms و انواع هپاتیت، پس از ارائه مدارک و تشکیل پرونده، علاوه بر بهره مندی از دریافت خدمات بستری بر اساس خدمات مورد تعهد می توانند داروهای تخصصی مورد مصرف در بیماری خود را با پرداخت ١۰ درصد مبلغ دارو دریافت کنند.

    همچنین، سازمان تامین اجتماعی علاوه بر تعهد قانونی خود نسبت به تحویل داروهای تخصصی مورد مصرف برای جلوگیری از رد پیوند کلیه، این داروهای مورد تعهد را در همه انواع پیوندها و در بخش های سرپایی و بستری نیز به طور رایگان تحویل می دهد.

    به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی؛ خاطر نشان می سازد، در سالهای اخیر با توجه به تغییر نوع بیماری ها، به مراتب هزینه های درمانی تامین اجتماعی برای مخاطبانش نیز افزایش داشته است، اما این امر سبب نشده است که از خدمات این سازمان کاسته شود و حتی در مواردی، خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی بیش از آن است که از سوی مراجع دارای صلاحیت تعیین و ابلاغ شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو