عصر بازار

رئیس کانون بانک‌های خصوصی عنوان کرد

تأمین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد در دستور کار بانک‌ها

عصر اعتبار- اقدام و عمل از مهم‌ترین اولویت‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی است که به دلیل اهمیت این موضوع سال ۱۳۹۵ از سوی مقام معظم رهبری به همین عنوان نامیده شده است، بنابراین به گفته رئیس کانون بانک‌های خصوصی شبکه بانکی در راستای این اهداف، تأمین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد را با جدیت در دستور کار دارد.

تأمین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد در دستور کار بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کوروش پرویزیان در آستانه برگزاری بیست و ششمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی ، افزود: دربند 9 و 19 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌صورت مستقیم شبکه بانکی مخاطب قرارگرفته و دربند 9 موضوع تأمین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد در جهت رونق اقتصادی کشور مطرح‌ شده است.

    پرویزیان افزود: شبکه بانکی بر این اساس موظف است در راستای اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأمین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد را در سال 1395 با جدیت در دستور کار قرار دهد.

    وی خاطرنشان کرد: در این‌ بین کاهش هزینه‌های تجهیز و تخصیص منابع بانکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا هر نوع کاهش در این بخش منجر به پایین آمدن هزینه تخصیص منابع مربوط به تأمین مالی تولیدکنندگان کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌شود.

    رئیس کانون بانک‌های خصوصی با بیان اینکه، نیاز امروز کشور کاهش هزینه واحدهای تولیدی در کشور است، اظهار کرد: با این روش قیمت تمام‌شده کالای تولید داخل در رقابت با تولیدکنندگان خارجی کاهش یابد.

    وی یادآور شد: خوشبختانه در دولت تدبیر وامید تورم کاهش قابل‌ توجهی یافته و هزینه‌های مربوط به تورم نیز روند نزولی داشته است که می‌تواند در بلندمدت منجر به کاهش هزینه تأمین مالی به‌خصوص در بخش تجهیز منابع شبکه بانکی شود.

    پرویزیان ادامه داد: ادامه این روند موجب افزایش سپرده‌های ارزان‌ قیمت شبکه بانکی و کاهش هزینه‌های کسب‌وکار بخش خصوصی به‌ویژه کسب‌وکار کوچک را فراهم می‌کند البته این هزینه‌ها می‌تواند در بلندمدت منجر به کاهش هزینه تأمین مالی در حوزه بانکی به‌خصوص در بخش تجهیز منابع موردنیاز شده و شبکه بانکی را نیز تقویت کند.

    بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی،مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: علاوه بر این با بهره‌گیری از این امر سپرده‌های ارزان قیمت شبکه بانکی افزایش یافته تا در این مقطع امکان کاهش هزینه‌های کسب‌وکار بخش خصوصی و به‌ویژه کوچک فراهم شود.

    وی با اشاره به لزوم شفافیت در فعالیت‌ها برای جلوگیری از فساد، گفت: در این میان نظارت‌پذیر بودن شبکه بانکی از اهمیت زیادی برخوردار است.

    پرویزیان تأکید کرد: ایجاد شفافیت در فعالیت‌های بانک‌ها و حرکت در خطوط قوانین بانک مرکزی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است که جز با هماهنگی و همراهی بانک‌های کشور میسر نمی‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو