عصر بازار

جزییات طرح پرداخت «یارانه سفر»

عصر اعتبار- «یارانه سفر قرار نیست به مردم داده شود، اعتبار آن که از بودجه‌ی حمایت و پشتیبانی از صنعت گردشگری تامین می‌شود، به بسته‌های سفری اختصاص می‌یابد که آژانس‌های مسافرتی آماده کرده‌اند و مردم می‌توانند این تورهای یارانه‌دار را از آژانس‌ها بخرند.»

جزییات طرح پرداخت «یارانه سفر»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصمیم گرفته برای توزیع سفر در مناطق "ناشناخته" و "کمتر شناخته‌شده"، یارانه سفر بدهد. این خبر را مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد.

    او بدون آن‌که به جزییات بیشتر این طرح اشاره کند، گفت: در آینده نزدیک یارانه سفر به مقاصد جدید داخلی اختصاص داده خواهد شد، استان سیستان و بلوچستان و مسیر زاهدان، زابل، چابهار و تهران به عنوان نخستین مقصد جدید به گردشگران داخلی ارائه می‌شود و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یک‌سوم هزینه‌ی سفر به این مقاصد را در سال 95 می‌پردازد.

    مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری کشور درباره‌ی جزییات بیشتر این طرح توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در چارچوب حمایت از مقاصد جدید و توزیع مکانی سفر، تصمیم گرفته است به بسته‌های سفر به مقصد استان‌هایی که دارای جاذبه‌ها و قابلیت‌های ناشناخته‌ای هستند، یارانه بدهد. این بسته‌ها را آژانس‌های گردشگری تهیه می‌کنند و قرار نیست یارانه مستقیم به مردم داده شود.

    او همچنین با بیان این‌که دفاتر خدمات مسافرتی مجری این طرح هنوز به طور کامل مشخص نشده‌اند، افزود: این دفاتر در حال فهرست شدن هستند. آن‌ها می‌توانند از هر نقطه‌ای در کشور در اجرای این طرح مشارکت داشته باشند. اسامی این آژانس‌ها که بعد از مشخص شدن اعلام خواهد شد، بسته‌هایی را در فاصله‌ی زمانی با قیمت‌های ترجیحی، رقابتی و جذاب برای مردم طراحی می‌کنند و در واقع یارانه به آن دفاتر و بسته‌های سفر اختصاص می‌یابد.

    رحمانی‌موحد با تاکید بر این‌که طرح "یارانه سفر" مشمول استان‌های کمتر شناخته شده و دوردست می‌شود تا مردم آن‌ها را بشناسند، اظهار کرد: بسته‌های سفر یارانه‌دار مشمول قشر خاصی نمی‌شود و هرکسی می‌تواند این بسته را از آژانس‌های مسافرتی بخرد و از یارانه‌ی آن بهره‌مند شود و به مناطق کمتر شناخته شده‌ کشور سفر کند.

    وی درباره‌ی مبلغ یارانه‌ی اختصاص یافته به این سفرها با توجه به این‌که رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قبلا گفته بود؛ یک سوم هزینه سفر مردم را تامین خواهند کرد، گفت: باید منتظر ماند تا جزئیات بیشتر این طرح مشخص شود. مبلغ یارانه ممکن است به فراخور هر استان و مسیر متفاوت باشد، اما در هر صورت طرحِ جذاب و قابل قبولی خواهد بود.

    معاون گردشگری همچنین درباره‌ی محل تامین اعتبار این یارانه با توجه به محدودیت‌های بودجه در دولت، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، این اعتبار را از محل بودجه‌ حمایت و پشتیبانی از صنعت گردشگری تامین خواهد کرد. در هر حال جزییات بیشتر این طرح تا یکی دو هفته آینده مشخص و به مردم اعلام خواهد شد.

    طبق اظهارات مسعود سلطانی‌فر، آغاز این طرح از تابستان و اجرای تورهای یارانه‌دار از پاییز امسال خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی