عصر بازار

مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس:

اعتماد مردم به بانک کشاورزی نتیجه حمایت دولت از این بانک است

عصر اعتبار- دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی ، بعد ازظهر یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در جمع رئیس واعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات مدیره و مدیران امور بانک کشاورزی گفت: موفقیت بانک کشاورزی نشانگر اعتماد مردم و نتیجه حمایت دولت و مجلس محترم شورای اسلامی از بانک کشاورزی است.

اعتماد مردم به بانک کشاورزی نتیجه حمایت دولت از این بانک است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در این نشست که در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد دکتر شهید زاده از تلاش و همکاری تنگاتنگ کمیسیون کشاورزی مجلس با این بانک، برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و رعایت اصول قانون اساسی قدردانی کرد و گفت: اگر توفیقی حاصل شده، نتیجه همکاری متقابل و عملکرد مشترک بوده است.

    وی سپس به ارائه گزارشی از عملکرد بانک کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: افزایش چشمگیر نسبت کفایت سرمایه بانک کشاورزی برای نخستین بار در تاریخ این بانک  ، نتیجه حمایت دولت و موفقیتی بزرگ برای بانک و دولت است که موجب تامین مالی بهتر برای بخش کشاورزی خواهد شد.

    شهیدزاده با اشاره به موفقیت بزرگ بانک کشاورزی درکاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی طی سال 1394 ، برنامه این بانک برای سال 1395 را کاهش چشمگیر در اضافه برداشت از بانک مرکزی اعلام کرد.

    وی در ادامه سخنان خود به مقبولیت و محبوبیت بانک کشاورزی در سیستم بانکی بین المللی و تلاش بانک های خارجی برای همکاری با بانک کشاورزی درزمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایران اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی تنها بانکی است که پس از تحریم توانسته است با 93 بانک خارجی وارد مذاکره شود، در 73 بانک افتتاح حساب انجام دهد و با بیش از 20 بانک خارجی مبادلات سوئیفتی و گشایش اعتبار داشته باشد.

    بر اساس این گزارش در ادامه نشست ، دکتر رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده دکتر شهید زاده بر نقش موثر بانک کشاورزی در پیشرفت بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: کشاورزی یکی از بخش های اصلی تولید و اقتصاد کشور است و رساندن کشور به رفاه و تولید ثروت درگرو سرمایه گذاری بر بخش کشاورزی است.

    رجایی در ادامه ، نیروی انسانی، فناوری ، سرمایه و مدیریت را ارکان اصلی تولید دانست و ضمن تشریح نقش موثر بانک کشاورزی در این زمینه ها ، عملکرد بانک کشاورزی در زمینه تامین سرمایه بخش کشاورزی را  در سال های اخیر بی سابقه و نتیجه همکاری و تعامل با سایر بخش ها دانست.

    وی افزود: تولید نیازمند بستر سیاسی – اجتماعی آرام است تا اعتماد مردم به دولت و بانک ها شکل بگیرد.

    رجایی همچنین اعتمادسازی، حرکت در چارچوب مقررات، کاهش نرخ سود تسهیلات، شفاف سازی و سهولت دستیابی به اطلاعات را از جمله راهکارهای موفقیت بانک ها برشمرد و عملکرد بانک کشاورزی را در این زمینه ها مثبت ارزیابی کرد.

    وی در پایان با بیان اهمیت پول مجازی در کاهش تورم و اثرات مثبت اقتصادی آن گفت: پایه اقتصاد مقاومتی می تواند بر پول مجازی استوار شود. رجایی افزود:  پیشنهاد من به بانک کشاورزی پیشرو بودن در زمینه وارد کردن پول مجازی به بخش کشاورزی است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی