عصر بازار

زیرنظر مشترک علمای شیعه واهل سنت

دومین شعبه نمونه بانکداری اسلامی در ایرانشهر افتتاح شد

عصر اعتبار- دومین شعبه نمونه بانکداری اسلامی تحت نظارت مشترک علمای شیعه واهل‌سنت با حضور ائمه جمعه تشیع و اهل‌سنت، فرماندهان‌سپاه، مسئولین ‌دستگاه‌های ‌اجرایی‌ ‌و اداری و مشتریان بانک انصار در شهرستان ایرانشهر افتتاح شد.

دومین شعبه نمونه بانکداری اسلامی در ایرانشهر افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیرشعب استان سیستان و بلوچستان در آیین افتتاحیه این شعبه گفت: بانکداری اسلامی زیرنظرمشترک علمای شیعه و اهل سنت در راستای تحکیم مبانی اقتصاد مقاومتی در منطقه به اتکای جاری شدن عقود شرعی و دینی مورد توافق علمای مذاهب راه اندازی شده است. محمدرضااحمدی اظهار داشت: علمای اهل سنت و تشیع سیستان و بلوچستان بیش از یک سال است که با اعضای شورای فقهی بانک انصار و بانک مرکزی نشست‌های کارشناسی برگزار کرده تا پس از توافق درخصوص مبانی مشترک فقهی، زمینه برای آغاز به کار شعبه های نمونه بانکداری اسلامی در این استان و سپس سایر استان های کشور فراهم شود.

    وی ادامه داد: با حاکم شدن جو تفاهم و گفتگو، علمای حاضر در این نشست ها، مسائل مختلف از جمله عقود اسلامی و موازین فقهی درخصوص پرداخت تسهیلات و وام را براساس فقه مذاهب تشیع و اهل سنت بررسی کرده و به یک دستور جامع رسیدند. آقای احمدی افزود: نتیجه این نشست ها افتتاح شعبه نمونه  بانکداری اسلامی زیر نظر علمای تشیع و تسنن با تایید بانک مرکزی در زاهدان بود که اکنون دومین شعبه آن در ایرانشهر افتتاح شده است.

    مدیر شعب بانک انصار استان پس از آن اظهارداشت که تمام قراردادهای پرداخت تسهیلات در این شعبه ها با تایید علمای شیعه و اهل سنت صورت می‌گیرد و کاملا شرعی است.

     

    به گزارش اداره کل بازاریابی و تبلیغات به نقل از مدیریت شعب بانک انصار استان مذکور در مراسم افتتاحیه فرماندار ایرانشهر نیز حضور داشت و طی سخنانی گفت: تأسیس این بانک سبب توسعه اقتصادی و تجاری در منطقه می‌شود. نبی بخش داودی سپس افزود: بانکداری اسلامی با رعایت احکام اسلام همواره در قالب اقتصاد اسلامی تعریف می‌شود و از این فرصت طلایی باید استفاده کرد.


    امام جمعه ایرانشهر به عنوان یکی دیگر از حاضران این مراسم نیز با اشاره به اهمیت وحدت مذاهب و اقوام کشور براساس دستورات اسلام ،آرمانهای انقلاب اسلامی و نظام گفت : بانکداری اسلامی تبلور اقتصاد اسلامی است. حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی اظهار داشت: حذف ربا به عنوان گامی موثر در اسلامی کردن بانک ها تنها بخشی از اقداماتی را تشکیل می دهد که به پیاده سازی اقتصاد اسلامی یاری می رساند.

     

    این گزارش می افزاید که مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز تأسیس این شعبه را در ایرانشهر گامی مهم در راستای گسترش بانکداری اسلامی دانست و گفت: براساس احکام دینی، در این بانک سود گرفته نمی‌شود و تمامی الزامات عقود اسلامی در معاملات جاری رعایت می‌شود .

     

    گفتنی است که افتتاح این شعبه با استقبال وهمکاری خوب مشتریان بانک‌انصار در ایرانشهر همراه بوده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی