عصر بازار

وزیر دارایی ژاپن:

دولت ژاپن برای مداخله در بازار ارز آماده می‌شود

عصر اعتبار- وزیر دارایی ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد که اگر نوسانات «ین» به اقتصاد و مبادلات تجاری این کشور لطمه بزند، توکیو آماده است در بازار ارز دخالت کند.

دولت ژاپن برای مداخله در بازار ارز آماده می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن اعلام کرد گمان نمی‌کند آمریکا، سیاست ارزی ژاپن را نامناسب بداند اما اذعان داشت دو کشور در نگرش خود در خصوص افزایش ارزش ین و مداخله دولت با یکدیگر تفاوت دارند.

    آسو در مجلس ژاپن اعلام کرد: «نوسانات شدید ین روی مبادلات تجاری، اقتصاد و سیاست‌های ژاپن نامطوب است. اگر چنین نوساناتی رخ دهد، ژاپن آماده است تا به بازار ورود کند.»

    هفته گذشته پس از اینکه آمریکا ژاپن را به فهرست کشورهایی که سیاست‌های بازار ارز آن را رصد می‌کند اضافه کرد، دلار با رسیدن به پایین‌ترین سطح 18 ماهه خود معادل 105.55 ین معامله شد.

    برخی سرمایه‌گذاران این اقدام آمریکا را هشداری در برابر مداخله توکیو در بازار ارزی این کشور تفسیر کردند. سیاست‌گذاران ژاپنی در نشست وزرای دارایی گروه 20 در ماه گذشته به دنبال جلب رضایت رسمی برای اقدام در برابر رشد ناخواسته ین بوده‌اند.

    اما ایالات متحده با پاسخ سرد جیکول لو وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد که تغییرات ین منظم بوده است. آسو اعلام کرد سیاستگذاران آمریکا و ژاپن در خصوص نرخ‌ مبادله ارز به تناوب با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی داشته‌اند. به ویژه زمانی که ارز ژاپن در ماه گذشته رشدی چشمگیر داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی