عصر بازار

در دیدار خزاعی و گارسیا لیگاز مطرح شد؛

آمادگی شرکت‌های اسپانیایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه ایران

عصر اعتبار- وزیر مشاور تجارت خارجی اسپانیا با معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران صبح امروز در محل وزارت اقتصاد دیدار و گفتگو کرد.

آمادگی شرکت‌های اسپانیایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شادا، محمد خزاعی در این دیدار با اشاره به پتانسیل های بالای سرمایه گذاری در ایران گفت: اسپانیا مایل به پوشش بیمه ای سرمایه‌گذاری در ایران بدون هیچ محدودیت و سقفی است.

    وی افزود: همکاری‌های فیمابین اقتصادی، سرمایه گذاری در بخش قطعات و لوازم خودرو، صنعت توریسم، پتروشیمی، نفت و گاز و همکاری های مالی بویژه پوششهای بیمه ای از جمله موارد مطرح شده در این دیدار بود.

    خزاعی با اشاره به اینکه علی رغم پتانسیل های اقتصادی دو کشور عملا روابط اقتصادی ارتقاء نیافته است تصریح کرد: حجم روابط تجاری دو کشور از سال 2011 کاهش یافته و تلاش می شود حجم روابط تجاری دوکشور به رقم 3 میلیارد دلار افزایش یابد.

    معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: وزارت اقتصاد ایران یک مجموعه بزرگی است که کارهای مربوط به گمرک، مالیات، سرمایه گذاری خارجی، هماهنگی برای اخذ وام، فاینانس و صدور ضمانت نامه بین دو کشور در این وزارتخانه صورت می گیرد.

    وی افزود: با شرکتهای بیمه ای هرمس، یاچه و کوفاس گفتگوهایی داشتیم و آمادگی خود را برای همکاری با شرکت های اسپانیایی جهت سرمایه گذاری در ایران اعلام می کنیم.

    خزاعی تاکید کرد: اقتصاد اسپانیا، اقتصاد بزرگی است و لازم است بانک‌های دو کشور که مدت زیادی با یکدیگر همکاری نداشتند با سیستم یکدیگر آشنا شوند تا بتوانند سرمایه‌گذاری‌ها را تسهیل نمایند.

    وی افزود: مقرر شد هیات بانکی اسپانیا برای تجدید روابط و روان سازی نقل و انتقالات مالی با سیستم بانکی کشورمان مذاکرات جدی را آغاز و بدین منظور هیاتی به ایران سفر کنند.

    در ادامه این دیدار، گارسیا لیگاز، وزیر مشاور تجارت خارجی اسپانیا علاقه مندی کشورش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری با ایران را اعلام کرد.

    وی همچنین از علاقه مندی برخی شرکتهای بیمه ای کشورش برای سرمایه گذاری مشترک در ایران و تاسیس بیمه خبر داد.

    وزیر مشاور تجارت خارجی اسپانیا همچنین افزود: اسپانیا آمادگی دارد پوشش های لازم را برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ایران فراهم نماید.

    گارسیا لیگاز تاکید کرد: قرار است از ماه اکتبر این مقدامات مالی صورت گیرد.

    وی همچنین تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی به دلیل داشتن شرکتهای قوی که هم اکنون در کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا فعالیت می کنند برای ما مهم است.

    گارسیا لیگاز افزود: کشورش تجربیات بسیار خوبی در زمینه توریسم و زیرساختهای آن دارد و آماده است در این بخش نیز در ایران سرمایه گذاری کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی