عصر بازار

معاون اول رییس جمهور:

تحقق اقتصاد مقاومتی خواست همه ارکان نظام است

عصر اعتبار- معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رعایت رویکردهای اقتصاد مقاومتی در اقدامات کلیه دستگاه‌ها فقط شامل دولت نمی‌شود، گفت: رویکردهای پنج گانه اقتصاد مقاومتی باید در برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های همه دستگاه‌های زیرمجموعه قوای سه گانه، نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

تحقق اقتصاد مقاومتی خواست همه ارکان نظام است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این طور نیست که فقط دستگاه‌های اقتصادی دولت مورد خطاب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشند و سایر دستگاه‌ها از تکالیف و وظایف مبتنی بر اقتصاد مقاومتی معاف باشند، بلکه دستگاه‌های غیراقتصادی دولت و نیز دستگاه‌های سایر قوای سه گانه و به عبارتی همه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارای سهم و مسئولیت هستند و باید در این زمینه گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه دهند.

    وی با تاکید براینکه تحقق اقتصاد مقاومتی خواست همه ارکان نظام است و پای اجرای این سیاست‌ها ایستاده‌اند، تصریح کرد: باید اقدامات و برنامه‌های همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور رصد شود و تصمیمات و برنامه‌هایی که به نوعی مانع از تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، مورد بازنگری قرار گرفته و اصلاح شوند.

    معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به اقتصاد مقاومتی حساسیت ویژه دارند و تحقق آن را پیگیری می‌کنند، گفت: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید با جدیت و به صورت همه جانبه پای این موضوع بایستند و با اهتمام ویژه اجرای اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند.

    دکتر جهانگیری خطاب به دستگاه‌های اجرایی دولت گفت: پروژه‌ها و برنامه‌های اولویت دار دستگاه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی احصاء و ابلاغ شده است و بودجه هر پروژه نیز مشخص گردیده است لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی دولت با جدیت هرچه بیشتر اجرای این برنامه‌ها را دنبال کنند و نشان دهند که دولت به طور جدی به این سیاست‌ها باور دارد.

    وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی وزارت نفت برای تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر کشور جهت بومی سازی فناوری و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت گفت: این اقدام وزارت نفت در واقع تعریف جدیدی از ارتباط صنعت و دانشگاه ارائه کرده است و می‌تواند برای سایر دستگاه‌ها الگویی مناسب باشد.

    در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نفت، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارشی از روند اجرا و پیگیری مصوبات گذشته ستاد ارائه کرد.

    وی همچنین گزارشی از جلسات برگزار شده برای طراحی نظام رعایت رویکردهای اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و به تشریح برنامه ریزی دبیرخانه ستاد برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حصول اطمینان از انطباق اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو