عصر بازار

شورای رقابت به صرافان رای نداد

عصر اعتبار- رئیس شورای رقابت درباره‌ی نتیجه‌ی شکایت انجمن صنفی کارفرمائی خدمات فنی سکه و صرافان استان تهران، از شورای پول و اعتبار گفت: این موضع در جلسه‌ی امروز بیستم اردیبهشت شورای رقابت بررسی شد، ولی شورای رقابت سخنان صرافان را تائید نکرد.

شورای رقابت به صرافان رای نداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، رضا شیوا گفت: در هفته‌ی گذشته نماینده‌ی انجمن صنفی کارفرمایان به شورای رقابت آمده و موضوعات خود را مطرح کرد. این انجمن از شورای پول و اعتبار شکایت داشت و معتقد بود که دستورالعمل‌ اعلام شده از سوی شورای پول و اعتبار مبنی بر جدا شدن صرافی‌ها از اتحادیه سکه و طلا و نداشتن رسته صنفی مغایر با قانون رقابت است و موجب ایجاد تبعیض، انحصار و ضد رقابت است.

    بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: امروز نیز نماینده‌ی بانک مرکزی به شورای رقابت آمد و مطالب خود را بیان کرد.

    شورای رقابت با شنیدن اظهارات دو طرف ایرادات وارده توسط اعضای صنفی کارفرمائی خدمات فنی سکه و صرافان را تائید نکرد و پرونده‌ی شکایت صرافان نیز بسته شد.

    اکنون مدتی است که صرافی‌ها رسما از اتحادیه سکه و طلا جدا شده و نیز هیچ انجمنی حق قرار دادن رسته صرافی در عنوان و فعالیت خود را ندارد و طبق قانون، بانک مرکزی مجوز صرافی‌ها را صادر می کند. موضوعی که صرفان به آن اعترض داشته و شکایت خود را به شورای رقابت بردند.

    همچنین رضا شیوا در بخش دیگری از سخنانش درباره بررسی موضوع صداوسیما در شورای رقابت بیان کرد: ما از نماینده‌ صداوسیما دعوت کرده بودیم به شورای رقابت بیاید تا درباره نرخ تعرفه‌ آگهی‌های بازرگانی و قراردادها صحبت کرده تا ببینیم مسیر تنظیم این قراردادها چگونه است. متاسفانه نماینده‌ی صدا و سیما در جلسه امروز حضور نداشت و صدا و سیما در نامه‌ای درخواست کرد که جلسه‌ی شورا درباره آگهی‌های بازرگانی صدا و سیما در آینده بررسی شود.

    وی ادامه داد: در نتیجه ما امروز اظهارات شاکی را شنیدیم ولی بررسی اظهارات نماینده‌ی صدا و سیما به هفته‌ی آینده موکول شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو