عصر بازار

هزینه ۵۰۰ تومانی برای تغییر اپراتور تلفن همراه

عصر اعتبار- کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هزینه مشترکان موبایل برای استفاده از طرح ترابردپذیری شماره‏ها را ۵۰۰ تومان اعلام کرد. در بخشی از مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات درباره هزینه‏ ها و تعرفه ‏ها آمده است: اپراتور پذیرا باید به ازای هر ترابرد شماره موفق، یکصد هزار ریال به اپراتور پایه بپردازد.

هزینه ۵۰۰ تومانی برای تغییر اپراتور تلفن همراه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، همچنین اپراتور پذیرا می‌تواند هنگام درخواست مشترک برای ترابرد شماره، حداکثر پنج هزار ریال از مشترک اخذ کند. در تبصره این بند آمده است: در صورت انصراف مشترک در هر یک از مراحل ترابرد شماره، مبلغ اخذ شده به مشترک مسترد نخواهد شد و اپراتور پذیرا باید در هنگام درخواست مشترک در این خصوص اطلاع‌رسانی کافی کرده و از مشترک تاییدیه لازم را اخذ کند. در بخش دیگری از این مصوبه آمده است: اپراتور فرستنده و پایه مجاز به دریافت هرگونه مبلغی در خصوص ترابرد شماره از مشترک متقاضی ترابرد نیستند. همچنین مبنای مسیریابی برای شماره‌های ترابرد شده مبتنی بر روش مسیریابی مستقیم خواهد بود، لیکن چنانچه هریک از اپراتورها، اپراتورهای ثابت و شرکت ارتباطات زیرساخت به دلایل فنی قادر به پشتیبانی از این روش هنگام راه‌اندازی خدمات نباشند، باید شبکه و تجهیزات خود را برای پشتیبانی از این روش ارتقا دهند.

    در غیر این صورت و استفاده از روش مسیریابی غیرمستقیم، با توجه به اینکه اپراتور پایه، ملزم به مسیریابی و انتقال 12 ترافیک به سمت شبکه اپراتور مقصد خواهد بود، اپراتور آغازکننده تماس و شرکت ارتباطات زیرساخت باید بابت هر دقیقه انتقال ترافیک مطابق با جدول زیر هزینه آن را به اپراتور پایه پرداخت کنند. در ادامه این مصوبه درباره حقوق مشترکان آمده است: مشترک می‏تواند با مراجعه به اپراتور پذیرا درخواست ترابرد شماره را در هر مرحله قبل از غیرفعال شدن سیم‌کارت در شبکه اپراتور فرستنده، لغو کند. در چنین حالتی اپراتور پذیرا باید مرکز مدیریت ترابرد را و به تبع آن از طریق مرکز مدیریت ترابرد اپراتور فرستنده را از لغو درخواست آگاه و درخواست مربوطه را لغو کند.

    همچنین احراز هویت مشترک از سوی اپراتور پذیرا حداکثر تا قبل از فعال شدن سیم‌کارت در شبکه اپراتور پذیرا الزامی است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو