عصر بازار

نحوه پرداخت حق بیمه پایه ماهیانه توسط مالکان تعیین شد

عصر اعتبار- مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی نحوه پرداخت حق بیمه پایه و همچنین سهم مالکان در روستاها، شهرهای کوچک با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر و شهرهای بزرگ را تعیین کرد.

نحوه پرداخت حق بیمه پایه ماهیانه توسط مالکان تعیین شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده دیگری از لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی مصوب کردند: بیمه‌گر "بیمه پایه" شرکت سهامی بیمه ایران است و سایر شرکت‌های بیمه در صورت برخورداری از توانگری مالی مناسب به تشخیص بیمه مرکزی می‌توانند اقدام به فروش بیمه پایه کنند.

    همچنین کلیه شرکت‌های بیمه تحت نظارت بیمه مرکزی ایران می‌توانند اقدام به فروش بیمه نامه تکمیلی حوادث طبیعی ساختمان کنند.

    بر اساس تبصره ذیل این ماده دولت مکلف است به منظور تقویت شرکت سهامی بیمه ایران مبلغ 500 میلیارد ریال در سال اول از محل بودجه عمومی برای افزایش سرمایه شرکت مذکور اختصاص دهد.

    همچنین در ماده دیگری از این لایحه مصوب شد درصدی از حق بیمه پایه از طریق درک در قبوض برق واحدهای مسکونی از مالکان آنها دریافت می‌شود. الباقی حق بیمه پایه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از محل اعتبار ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380.11.27 و اصلاحات بعدی آن مستقیما به حساب شرکت بیمه مربوط پرداخت می‌شود.

    در تبصره ذیل این ماده نیز مصوب شد حق بیمه پایه باید هر سال به صورت پلکانی به گونه‌ای افزایش یابد که ظرف 10 سال از آغاز اجرای این قانون سهم مالکان به صد در صد و سهم سازمان مدیریت و بحران کشور به صفر برسد. در هر حال در نخستین سال اجرای این قانون سهم مالکان از حق بیمه پایه ماهیانه واحدهای موجود در روستاها، شهرهای کوچک با جمعیت زیر 50 هزار نفر و شهرهای بزرگ به ترتیب نباید از 5000 ریال، 7500 ریال و 10 هزار ریال بیشتر باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی