عصر بازار

رد ادعای بنگلادش درباره هک شدن سوئیفت و سرقت ۸۱ میلیون دلاری

عصر اعتبار- مدیران سوئیفت روز گذشته ادعاهای مقامات بنگلادشی در مورد سرقت ۸۱ میلیون دلار از طریق سوءاستفاده از این سیستم پیام رسانی مالی بین‌المللی و هک شدن آن را رد کردند.

رد ادعای بنگلادش درباره هک شدن سوئیفت و سرقت ۸۱ میلیون دلاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، پلیس و مقامات بانک مرکزی بنگلادش می گویند تکنسین‌های سوئیفت با اتصال این شبکه به شبکه بانکی بنگلادش موجب این سرقت شده اند، زیرا حفره‌های امنیتی سوئیفت را به آن انتقال داده اند.

    در مقابل سوئیفت با صدور بیانیه‌ای تصریح کرده که خود را مسئول رویدادهایی که توسط مقامات بنگلادشی بیان شده نمی داند. در بخشی از این بیانیه که در بلژیک صادر شده، آمده است: بانک بنگلادش به عنوان یک کاربر سوئیفت و مانند هر کاربر دیگری مسئول امنیت سیستم های خود است که در تعامل با شبکه سوئیفت و محیط اطراف آن هستند. این کار با تخصیص کلمه عبور برای حفاظت آغاز می شود و آنها مسئول ملاحظات امنیتی داخلی خود نیز هستند.

    در حال حاضر مقامات بنگلادشی در تلاش برای دستیابی مجدد به 81 میلیون دلار پولی هستند که توسط هکرها به سرقت رفته است و قرار است به همین منظور نشستی با مقامات اجرایی سوئیفت و بانک Federal Reserve نیویورک داشته باشند. آنها مسئولان سوئیفت و Federal Reserve نیویورک را به علت این سرقت سایبری کلان مسئول می دانند. این اولین بار است که سوئیفت به اتهامات وارده در مورد اهمال خود در زمینه تامین امنیت این سیستم پیام رسان مالی واکنش نشان داده و بیانیه صادر می کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی