عصر بازار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رفع محدودیت اعطای تسهیلات به واحدهایی که بدهی غیرجاری بانکی دارند

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با تصویب هیات وزیران اعطای تسهیلات بانکی به برخی از بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی که دارای بدهی بانکی و چک برگشتی هستند و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب می گردند، مجاز می باشد.

رفع محدودیت اعطای تسهیلات به واحدهایی که بدهی غیرجاری بانکی دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی یزدانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس که در شیراز برگزارشد، گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، این وزارتخانه را مکلف به فعال کردن هفت هزار و 500 واحد صنعتی در کشور کرده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه ریزی دولت برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:‌ وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، این ماموریت را حداقل تعهد خود می داند و پیگیر باز فعال کردن  10هزار واحد صنعتی  غیر فعال و واحدهای که زیرظرفیت اسمی فعالیت می کنند، می باشد.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه از 87 هزار و 659 واحد صنعتی کشور، 37 هزار و 120واحد در شهرکها و نواحی صنعتی کشور مستقر هستند، خاطرنشان  کرد: ‌از مجموع صنایع کشور، 79 هزار و 138 واحد صنعتی کوچک و هفت هزار و 800 واحد صنعتی متوسط و بزرگ هستند.

    بنا بر اعلام این مقام مسئول، صنایع کوچک به صنایعی که تا 49 نفر نیروی کار دارند و صنایع متوسط به صنایعی با نیروی کار بین 50 تا 99 نفر گفته می شود و صنایع بزرگ هم افزون بر 100 نیروی کار دارند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ از میان 37 هزار و 120 واحد مستقر در شهرکهای صنعت کشور، 34 هزار و 538 واحد صنعتی ‌کوچک هستند.

    یزدانی گفت:‌ دو هزار و 428 واحد در شهرکهای صنعتی استان فارس مستقر هستند که دو هزار و 361 واحد آن را صنایع کوچک تشکیل می دهند که 13 درصد آنها غیر فعال هستند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ‌هم اینک 99 هزار و 840 طرح صنعتی در کشور در حال ساخت و ساز است که از این تعداد 29 هزار و 799 طرح در شهرک و نواحی های صنعتی در حال اجرا  است.

    یزدانی همچنین افزود:‌ هم اینک 510 طرح صنعتی در استان فارس پیشرفت فیزیکی آنها افزون بر60 درصد است که می توانند امسال در این استان به بهره برداری برسند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزم دولت برای حمایت از رونق تولید گفت: ‌هیات دولت روز پانزدهم اردیبهشت ماه جاری همه بانک ها را مکلف کرد که بدون توجه به چک های برگشتی و مطالبات معوق واحدهای صنعتی، از واحدهایی که کیفیت محصولات آنها مورد تایید است و محصولاتشان دارای بازار می باشد، برنامه ای برای پرداخت بدهی مطالبه کنند و آزادسازی وثیقه های مازاد نیز یکی از محورهای بخشنامه دولت است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو