عصر بازار

جمع‌آوری اظهارنامه‌های مالیاتی توسط دفاتر پیشخوان قانونی است

عصر اعتبار- رئیس کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: دفاتر پیشخوان توسط بخش خصوصی و زیر نظارت رسمی دولت شکل گرفته‌اند و به عنوان کارگزار دولت وظیفه ارائه بخشی از خدمات سازمان‌های دولتی در تمامی نقاط شهری و روستایی را دارند.

جمع‌آوری اظهارنامه‌های مالیاتی توسط دفاتر پیشخوان قانونی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی فلاح حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از اظهارات رئیس یکی از اتحادیه‌های صنفی مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت دفاتر پیشخوان در دریافت، تکمیل و ارسال اظهارنامه‌های مودیان مالیاتی، گفت: دفاتر پیشخوان خدمات دولت در جهت دریافت خدمات دولتی به صورت مساوی برای تمامی اقشار جامعه، شناسایی مجراهای ارتباطی و تکثر کانال‌های ارتباطی، ایجاد ساز و کارها و بسترهای لازم به منظور عرضه خدمات مناسب و در دسترس بودن مراکز خدمات ایجاد شده است.

    رئیس کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت تصریح کرد: وظیفه دفاتر ارائه بخشی از خدمات سازمان‌های دولتی در تمامی نقاط شهری و روستایی است. در حال حاضر حدود 16 هزار دفتر پیشخوان در کشور مشغول فعالیت هستند که نزدیک به 10 هزار واحد آن در روستاها و حدود شش هزار واحد دیگر در شهرها به عرضه خدمات دولتی از قبیل خدمات مخابرات، پست بانک، آب و برق و گاز، ثبت احوال و.... می پردازد.

    وی ضمن ادای احترام به رئیس اتحادیه صنفی مذکور گفت: ایشان عنوان کرده‌اند که همکاری پست و دفاتر پیشخوان با سازمان مالیاتی در امر جمع‌آوری اظهارنامه‌های مالیاتی غیرقانونی است و باید به بخش خصوصی و کافی‌نت‌ها واگذار شود لذا جهت اطلاع‌شان باید بگویم که دفاتر پیشخوان دولتی نیستند.

    او افزود: از طرفی، طبق ابلاغیه پلیس فتا کافی‌نت‌ها می‌توانند زمینه استفاده مردم از بسترهای ارتباطی را فراهم آورند و قادر نیستند به اطلاعات شخصی مردم دسترسی داشته باشند در حالیکه دفاتر پیشخوان کارگزار دولت هستند و نظارت‌های قانونی روی فعالیت‌های آن اعمال می‌شود.

    فلاح حقیقی گفت: تمامی دفاتر توسط بخش خصوصی ایجاد شده‌اند و همانطور که گفتم کارگزار دولت هستیم و مسئولیت احراز هویت را داریم. مجوزهای ما توسط وزارت ارتباطات صادر شده و در بخش دفاتر استانی نیز استانداری‌ها مسئولیت نظارت مستقیم بر ما را دارند.

    وی اضافه کرد: با این حساب جای بحثی در همکاری دفاتر پیشخوان با سازمان مالیاتی نمی‌ماند و امسال هم مانند سنوات گذشته فعالیت‌مان را در این حوزه ادامه می‌دهیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی