عصر بازار

همتی تاکید کرد

لزوم تشکیل کمیته سیاست‌گذاران بازار مالی

عصر اعتبار- سه بازار تشکیل دهنده بازارهای مالی شامل صنعت بیمه، بازار سرمایه و بازار پول هم اکنون کاملاً مجزا و به صورت جداگانه اداره می‌شوند که رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی معتقد است که باید کمیته سیاست‌گذاران بازار مالی در کشور تشکیل شود.

لزوم تشکیل کمیته سیاست‌گذاران بازار مالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی با بیان اینکه یکپارچه سازی بازارهای مالی یکی از محورهای بیست و ششمین همایش سیاست های پولی و ارزی است، افزود: درباره بازارهای مالی و نقش آن در توسعه مالی بسیار صحبت شده و شکی وجود ندارد که توسعه مالی پیش نیاز توسعه اقتصادی و رشد کشورها است.

    وی گفت: کشورهایی که توانسته اند به رشد و توسعه اقتصادی بالایی برسند توانسته اند بازارهای مالی خود را یکپارچه کنند و با توسعه بازار خود در خدمت اقتصادشان باشند.

    مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: آنچه که در کشور ما باید مورد توجه قرار گیرد این است که سه بازار تشکیل دهنده بازارهای مالی شامل صنعت بیمه ، بازار سرمایه و بازار پول هم اکنون کاملاً مجزا و به صورت جداگانه اداره می شوند.

    همتی با اشاره به اینکه در حال حاضر به علت بانک محور بودن کشور تقریباً 88 درصد بازار مالی در اختیار سیستم بانکی است، تصریح کرد: بخشی در اختیار بازار سرمایه و حجم کمی نیز در اختیار صنعت بیمه یا صندوق های بیمه ای است.

    رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی با تأکید بر ضرورت حرکت به سوی اصلاح ساختار مالی و یکپارچه سازی بازارهای مالی، گفت: اصلاح مالی در دنیا بر این اساس است که سیاست گذاری و هدایت این بازارها از یک مرکز رسمی انجام و بازارها بهم نزدیک شده‌اند.

    وی ادامه داد: اگر مدیریت بازارها یکی نشود ممکن است اثر سیاست‌گذاری یک بازار با سیاست اجرایی توسط بازار دیگر خنثی شود. کمااینکه هم اکنون در کشورمان بعضاً تناقضاتی بین سیاست های بازار پول ، سرمایه و بیمه مشاهده می کنیم.

    همتی یکپارچه سازی بازار پولی را یک ضرورت جدی برشمرد و افزود: اما معنای آن این نیست که با شرایط فعلی کشورمان بتوانیم نظارت و یکپارچه سازی بازارها را به صورت واحد مشاهده کنیم.

    بنا بر اعلام پژوهشکده پولی و بانکی مدیرعامل بانک ملی گفت: معتقدم در کوتاه مدت از طریق ایجاد هماهنگی بین بازارها و تشکیل کمیته یا شورایی که سیاست گذاری این بازار را به عهده گیرند، به نحوی که مسئولان سیاست گذاری این بازارها بتوانند در یک قالب هماهنگ برای ایجاد توازن و ثبات بازار مالی به تصمیم درستی برسند می توان در زمینه یکپارچه سازی اقدام کرد.

    وی با بیان اینکه ثبات بازار مالی از اهمیت بسیار بالایی برای تصمیم گیران اقتصادی برخوردار است، تصریح کرد: باید منابع کشور توسط سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری با کمترین هزینه و ریسک به تولید تبدیل شود.

    به گفته همتی، برای اینکه این هدف محقق و سرمایه گذاری ها به تولید هدایت شود به طور حتم باید سیاست گذاری جامعی در این زمینه داشته باشیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو