عصر بازار

دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران با مراجع عظام تقلید در قم

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک ملی ایران در رأس هیأتی از مسئولان ارشد این بانک طی سفر یک روزه به شهر قم ، در بیت چند نفر از مراجع عظام تقلید حضور یافت و با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران با مراجع عظام تقلید در قم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر عبدالناصر همتی در ابتدای سفر خود با حضور در بیت آیت اله موسوی اردبیلی با ابراز خرسندی از دیدار ایشان و تبریک ولادت امام حسین (ع) ، برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر کرد و در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد بانک ملی ایران طی سه سال اخیر، موقعیت فعلی این بانک را مطلوب ارزیابی کرد.
    وی ابراز داشت : بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک کشور با تمام توان در خدمت مردم و رشد و توسعه اقتصادی کشور بویژه در شرایط پسا تحریم است و سیاست های خود را در سال 95 بر مبنای اقتصاد مقاومتی اجرا خواهد کرد.
    آیت اله موسوی اردبیلی نیز پس از استماع گزارش مدیر عامل بانک ملی ایران ، ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته برای مسئولان این بانک آرزوی توفیق کرد.
    در ادامه این سفر ، دکتر همتی و هیأت همراه با حضور در بیت آیت اله علوی گرگانی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.
    وی در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت بانک ها در حال حاضر گفت: 87 درصد تأمین منابع مالی کشور توسط سیستم بانکی انجام می شود و لذا انتظار بالایی از نظام بانکی برای رفع مشکلات کشور وجود دارد.
    دکتر همتی با اشاره به محدودیت های نظام بانکی نظیر حجم بالای بدهی های دولت و بدهکاران به بانکها ابراز داشت: بانک ها در سال جاری براساس منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی ، سیاست های خود را براساس رشد و توسعه تولید ملی تنظیم کرده اند.
    وی گفت: بانک ملی ایران نیز به عنوان بزرگترین بانک کشور تسهیلات خود را در سه زمینه رشد تولید ملی، توسعه صادرات و افزایش اشتغال پرداخت خواهد کرد.
    آیت اله علوی گرگانی نیز در این دیدار با تقدیر از مسئولان بانک ملی ایران و آرزوی توفیق برای آن ها در انجام امور ابراز داشت: حضور مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در بیت علما و مراجع ، یکی از افتخارات نظام محسوب می شود و انشاء اله با راهنمایی های مراجع و تلاش مسئولان مشکلات جامعه نیز رفع گردد .
    ایشان گفت: مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم به سهم خود تلاش کنند و براساس تدبیر مقام معظم رهبری در نام گذاری سال جاری اگر تولید داخلی رونق گیرد ، بخش بزرگی از مشکلات کشور رفع می گردد.
    آیت اله علوی گرگانی افزود: انشاء اله با همت بانک ها بویژه بانک ملی ایران، وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.
    در بخش دیگری از این سفر مدیر عامل بانک ملی ایران و هیأت همراه با آیت اله وحید خراسانی دیدار و گفتگو کرد.
    دکتر همتی در این دیدار با تبریک روز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار به این مرجع عالیقدر گفت: این سفر و دیدار با مراجع عظام و علما به منظور ارائه گزارش عملکرد و تبیین شرایط سیستم بانکی و کسب رهنمود از آیات عظام انجام گرفته است.
    وی افزود: تمام سیستم بانکی با تعهد و تلاش در حال ارائه خدمات به جامعه است و همه در تلاش هستند تا مشکلات کشور و مردم رفع گردد.
    دکتر همتی اضافه کرد: نظام بانکی طی سال های گذشته دچار مشکلات زیادی نظیر تنگناها و فشارهای ناشی از تحریم ، مطالبات معوق، تسهیلات تکلیفی و ... بود به طوری که حجم بدهی های دولت و بدهکاران به سیستم بانکی در حال حاضر بیش از 200 هزار میلیارد تومان است و این حجم بدهی نظام بانکی را در جهت ارائه خدمات بیشتر با محدودیت روبه رو می کند .
    وی گفت : دولت آقای دکتر روحانی تمام تلاش خود را داشته تا وضعیت نظام بانکی با توجه به نقش مهم آن در کشور ، بهبود یابد و بانک ها بتوانند با تمام توان روند توسعه کشور را تسریع کنند.
    آیت اله وحید خراسانی در این دیدار ضمن تقدیر از مسئولان بانک ملی ایران گفت : هیچ کاری در دنیا و آخرت بهتر از گشودن گره از کار درماندگان نیست. انشاءاله توفیقات شما در خدمت به خلق روز به روز بیشتر شود و نکته مهم این است که شما به همت خود می توانید مشکلات مردم را حل کنید .
    ایشان گفت : روایت معتبر است که اگر کسی به گرفتاری قرض دهد، 19 برابر صدقه در راه خدا افضل است چون صدقه منت می گذارد اما قرض بر می گردد و منت نمی گذارد .
    این مرجع عالیقدر تقلید همچنین توصیه کرد : هر روز به هر میزان که می توانید قرآن بخوانید و آن را به امام زمان (عج) هدیه کنید که این عمل ، شما را با آن حضرت مأنوس می کند و هر مشکلی به دست ایشان حل می شود.
    ایشان ابراز داشت: انشاءاله در مدت مسئولیت ، گره از کار و مشکلات مردم باز کنید و رابطه خود با خداوند را مستحکم تر کنید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو