عصر بازار

آیت اله مکارم شیرازی در دیدار با دکتر همتی:

بانک ملی ایران بسیار مورد اعتماد مردم است

عصر اعتبار- دکتر عبدالناصر همتی مدیر عامل بانک ملی ایران و هیات همراه عصر امروز با حضور در بیت آیت اله مکارم شیرازی با ایشان دیدار و گفت و گو کرد .

بانک ملی ایران بسیار مورد اعتماد مردم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» ، دکتر همتی در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت بانک ها ابراز داشت : بانکها طی سالهای گذشته با محدودیت های زیادی نظیر شرایط تحریم ، مطالبات معوق و تسهیلات تکلیفی و ... روبرو بودند که با تلاش های صورت گرفته دولت و رفع تحریم ها ، خوشبختانه دست بانک ها برای ارائه خدمات بیشتر به مردم بازتر شده است .
    وی افزود : در این چند سال اخیر با تلاش صورت گرفته در بانک ملی ایران ، تلاش شده وضعیت این بانک به جایگاه گذشته خود باز گردد بطوری که سال گذشته این بانک 24 درصد رشد داشته است .
    دکتر همتی اضافه کرد : بانک ملی ایران با داشتن حدود 60 میلیون مشتری و 70 میلیون حساب ، از اعتماد بالای مردم ایران برخوردار است و در واقع با این حجم اعتماد ، هر کاری که بانک ملی ایران در سطح کشور انجام دهد ، اثرش تعیین کننده است .
    مدیر عامل بانک ملی ایران ابراز داشت : با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سال جاری در زمینه اقتصاد مقاومتی ، محور سیاستهای تسهیلاتی بانک تولید و اشتغال است .
    وی با اشاره به خدمات بانک ملی ایران به طلاب و اساتید حوزه علمیه گفت : بانک ملی ایران تا کنون 2800 فقره تسهیلات مسکن و 8000 فقره تسهیلات قرض الحسنه به طلاب پرداخت کرده است و در آینده نزدیک هم 600 فقره تسهیلات مسکن به اساتید حوزه علمیه قم اعطا خواهد کرد .
    دکتر همتی فعالیت های قرض الحسنه بانک ملی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت : بانک ملی ایران در سال گذشته 2000 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده که 900 میلیارد تومان از این مبلغ در زمینه ازدواج بوده است که یک سوم تسهیلات قرض الحسنه شبکه بانکی است .
    دکتر همتی با عنوان اینکه تمام سعی و تلاش بانک ملی ایران ارائه خدمات جامع به مردم است ، ابراز داشت : بانک ملی ایران در بیشتر طرح های زیر بنایی کشور نقش بسزایی ایفا نموده است و بسیاری از طرح های اصلی کشور با حمایت این بانک شکل گرفته است .
    وی در ادامه به شبکه گسترده شعب بانک در سراسر کشور و خدمات رسانی بانک با چهل و چهار هزار نفر پرسنل و 17 شعبه فعال در خارج از کشور اشاره کرده و گفت : در اسفند ماه سال گذشته ، طی یک روز حجم تراکنش های الکترونیکی این بانک از مرز 40 میلیون گذشت که این به عنوان یک رکورد ، نشانگر حجم عظیم خدمات رسانی این بانک به مردم است و پیچیدگی و عظمت کار در بانک ملی ایران را نشان می دهد .
    دکتر همتی به تلاش های دولت و بانک ها برای کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد و اظهار داشت : خوشبختانه در جهت رضایت بیشتر مشتریان ، نرخ سود بانکی از 22 درصد به 20 و 18 درصد کاهش یافته و با کاهش بیشتر نرخ تورم ، این روند کاهشی ادامه خواهد یافت .
    آیت اله مکارم شیرازی نیز در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی توفیق برای مسئولان این بانک گفت : بانکداری باید در خدمت مردم و رفع مشکلات آنها باشد که در این صورت بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع می شود .
    ایشان افزود : قسمت عمده منابع بانک ها متعلق به مردم است و به همین علت باید در خدمت مردم باشد .
    آیت اله مکارم شیرازی با اشاره به پاره ای درخواست ها و انتظارات از بانک ها ، مشکلات موجود را به دو بخش زیر بنایی و روبنایی تقسیم کرد و گفت : خواست ما داشتن یک سیستم بانکداری مجهز و پیشرفته با رعایت اصول شرعی و در خدمت مردم است و ایرادات مربوط به موضوعات شرعی ، قراردادها و عقود ، زیر بنایی بوده و مسایل مربوط به عدم رعایت شرایط قراردادها توسط برخی واحد ها از مشکلاتی است که رو بنایی محسوب می شود.
    ایشان در ادامه خواستار رعایت نکات شرعی در امور اجرای قراردادهای بانکی و همچنین اعمال قاطعیت در برخورد با موسسات غیر مجاز مالی شد .
    آیت اله مکارم شیرازی افزود : بانک ملی ایران هنوز هم خیلی مورد اعتماد مردم است ، 95 درصد وجوهات شرعی مردم به دفتر اینجانب از طریق بانک ملی ایران ارسال می شود که بیانگر ارتباط خوب بیشتر مردم با بانک ملی ایران است و بانک ملی باید این اعتماد را حفظ کند . این اعتماد از نعمت های خداوند است که اگر حفظش کنید اضافه می شود وگرنه از دست می رود .
    در بخش هایی از این دیدار صمیمی آیت اله مکارم شیرازی و دکتر همتی در خصوص برخی از موضوعات بانکی مثل : جریمه تاخیر ، بانکداری بدون ربا ، لایحه و طرح بانکداری اسلامی ، عقود اسلامی ، مقایسه بانکداری در داخل و خارج کشور و ضرورت آسیب شناسی مشکلات اجرایی بانک ها و ... به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو