عصر بازار

برقراری بیمه کارگران ساختمانی برای یک میلیون نفر

عصر اعتبار- عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور از برقراری بیمه کارگران ساختمانی برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور خبر داد.

برقراری بیمه کارگران ساختمانی برای یک میلیون نفر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا در کردستان، اکبر شوکت روز گذشته در نشستی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، اظهار کرد: بیش از 100 هزار بیمه شده که فاقد شرایط بوده و به دلایلی از جمله پایین بودن حق بیمه ماهانه از صنوف دیگر به صنف کارگران ساختمانی وارد شده بودند، قطع بیمه شدند.

    وی با اشاره به اهداف تشکلات کارگری، افزود: این تشکلات همسو و در راستای رفاه جامعه کارگران کشور فعالیت می‌کنند.

    عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماده 18 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، عنوان کرد: براساس این ماده، ارتقاء کیفیت خدمات، شفاف‌سازی و شکل‌گیری بازار کار در زیربخش‌های مختلف بخش ساختمان و ایجاد سهولت و امنیت برای متقاضیان نیروی کار در این بخش باید فراهم شود.

    وی تصریح کرد: این تشکل‌ها مسئولیت تعیین هویت، طبقه‌بندی مهارتی، کاریابی، معرفی کارجویان به کارفرمایان، معرفی کارگران و استادکاران به مراکز فنی و حرفه‌ای و پیگیری امور بیمه درمان و بازنشستگی و امور رفاهی شاغلان در بخش ساختمان را برعهده دارند.

    شوکت از چاپ پرتیراژ کتاب قانون کار توسط کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور خبر داد و افزود: با توزیع گسترده این کتاب در بین کارگران از جمله کارگران ساختمانی، این قشر بیشتر در جریان حقوق و خواسته‌های قانونی خود قرار می‌گیرند.

    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان سنندج نیز در این نشست، خواستار تعیین و تامین مکانی برای تجمیع کارگران ساختمانی سطح شهر سنندج شد و گفت: در صورت انجام این امر، یکی از خواسته‌های دیرین و قانونی کارگران ساختمانی این شهر محقق می‌شود.

    ناجی، با اشاره به عملکرد انجمن در طول 2 سال فعالیت، خاطرنشان کرد: انجمن در حال حاضر بیش از 8 هزار عضو و 7 هزار بیمه شده دارد که به صورت شبانه روزی مشکلات آنان را پیگیری و رفع می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: در این راستا کمیته تخصصی برای هر شغل در داخل انجمن تشکیل شده و از طریق شورایی به نام "شورای سازش" مشکلات احتمالی بررسی می‌شود.

    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان سنندج در پایان خواستار افزایش دستمزد سالانه استادکاران شد و یادآور شد: برای حمایت از این قشر بایستی تمهیدی اندیشیده شود تا معرفی صنعت کاران به کارفرمایان در سنندج، تنها از طریق انجمن صورت گیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی