عصر بازار

رئیس سازمان توسعه تجارت مالزی:

حجم مبادلات تجاری ایران و مالزی در پساتحریم به یک میلیارد دلار افزایش می یابد

عصر اعتبار- رئیس سازمان توسعه تجارت مالزی، حجم فعلی مبادلات تجاری بین ایران و مالزی را ۵۳۲ میلیون دلار در سال عنوان کرد و گفت: با برطرف شدن تحریم‌ها تلاش می‌کنیم حجم مبادلات تجاری دو کشور به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

حجم مبادلات تجاری ایران و مالزی در پساتحریم به یک میلیارد دلار افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، «داتو دزولکفیلی» که معاونت وزارت بازرگانی خارجی مالزی را نیز بر عهده دارد، در حاشیه نشست تجاری ایران و مالزی افزود: شرکت‌های فعال در صنایع و تجارت مالزی علاقه‌مند به حضور در بازار ایران هستند.
    وی ادامه داد: 11شرکت مالزیایی اخیرا در نمایشگاه صنعت نفت و گاز ایران شرکت کردند و نمایندگان 36 شرکت دیگر نیز هم اکنون به منظور حضور در نمایشگاه‌های آتی، در ایران حضور دارند.
    رئیس سازمان توسعه تجارت مالزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر هدف‌گذاری مالزی در مناسبات تجاری با ایران پسابرجام، گفت: سازمان‌های توسعه تجارت ایران و مالزی و همچنین اتاق‌های بازرگانی دو کشور متولی توسعه تجارت بین دو کشور هستند.
    وی در این ارتباط افزود: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد حجم تجارت بین ایران و مالزی در سال 2015 بیش از 532 میلیون دلار بوده است و ما علاقه‌مندیم این مبادلات در کوتاه‌ترین زمان به یک میلیارد دلار افزایش پیدا کند، به همین منظور همه تلاش و امکانات خود را برای شناسایی فرصت‌های همکاری متقابل به کار گرفته‌ایم.
    معاون وزیر بازرگانی خارجی مالزی افزود: پیش‌بینی ما این است که در سال جاری میلادی شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی مبادلات تجاری دو کشور باشیم.
    وی با اشاره به عضویت مالزی در اتحادیه کشور های جنوب شرق آسیا «آ.سه.آن» افزود: این تشکل 10کشور عضو و جمعیت حدود 625 میلیون نفر را تحت پوشش دارد و مالزی می‌تواند دروازه ورود ایران به این تشکل مهم و تاثیرگذار در جنوب شرق آسیا باشد.
    رئیس سازمان توسعه تجارت مالزی با بیان این که فعالان اقتصادی این کشور علاقه‌مند به حضور مداوم و پایدار در ایران هستند، افزود: ما همچنین علاقه‌مندیم که ایران را به عنوان مرکزی برای صادرات محصولات و تولیدات مالزی به کشورهای همسایه ایران انتخاب کنیم.
    دزولکفیلی با اشاره به بازدید خود از منطقه آزاد تجاری انزلی افزود: فرصت‌های تجاری این منطقه را از نزدیک ارزیابی کردم و در جلسه های آینده فرصت‌های تجاری در مناطق آزاد کیش، قشم و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را نیز بررسی خواهیم کرد.
    وی به علاقه‌مندی مالزی در مورد گسترش فعالیت‌های گردشگری با ایران اشاره کرد و گفت: در زمینه گردشگری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستیم و فرصت‌های موجود را بررسی می‌کنیم؛ همچنین ما خواستار توسعه روابط بین تولیدکنندگان دو کشور در زمینه‌های صنعت هوانوردی، کشتیرانی هستیم و می‌خواهیم روند رو به‌رشد حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مالزی را توسعه دهیم.
    معاون وزیر بازرگانی خارجی مالزی در پایان گفت: قطعا توسعه روابط اقتصادی ایران و مالزی با چالش‌های جدی مواجه است اما با توجه به سوابق مناسبات طولانی و مثبت دو کشور بر این چالش‌ها فائق خواهیم آمد.
    به گزارش ایرنا، دیدار هیات‌های تجاری ایران و مالزی با حضور «راجا نوشیروان زین‌العابدین» سفیر مالزی در ایران، امروز (سه شنبه) در هتل استقلال تهران برگزار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی