عصر بازار

برای خرید خانه ۱۰۰ متری چقدر سرمایه نیاز است؟ + جدول قیمت

عصر اعتبار- بررسی قیمت خانه‌های ۱۰۰ متری در برخی از مناطق تهران نشان از آن دارد که برای خرید یک خانه ۱۰۰ متری باید حدود ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه داشت و سرمایه‌ای برخی از افراد قید خرید خانه را زده و آن را در بانک‌ها سرمایه گذاری می‌کنند.

برای خرید خانه ۱۰۰ متری چقدر سرمایه نیاز است؟ + جدول قیمت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، در سال‌های اخیر به واسطه کاهش قدرت خرید مردم و افزایش هزینه‌های خانواده در شرایط همراه با رکود اقتصاد کشور، میزان تقاضا برای خرید خانه به شدت کاهش یافته و این در حالی است که حجم ساخت و ساز به میزان تقاضا کاهش پیدا نکرده است.

    در کنار شرایط سخت خرید خانه، اکثر افراد با نیم نگاهی به سرمایه گذاری و پس انداز برای سال‌های آینده سرمایه‌های خرد را به سمت بانک‌ها برده‌اند تا در گذر زمان سپرده‌های بانکی ارزش سرمایه گذاری آن‌ها را افزایش دهد، البته این موضوع در حالی بیان می‌شود که برخی از افراد بر این باورند که خرید یک خانه 100 متری در تهران به 700 میلیون تومان سرمایه نیاز است و سرمایه گذاری چنین سرمایه‌ای در سپرده بانکی سود قابل توجهی را نصیب دارنده آن می‌کند و نسبت به خرید خانه 100 متری به صرفه‌تر است.

    حال اگر این 700 میلیون تومان برای یک سال با نرخ سود 18 درصد در بانک سپرده شود، ماهیانه حدود 10 میلیون تومان سود باید برای آن در نظر گرفت.

    حال با توجه به قیمت‌های خانه در مناطق مختلف تهران می‌توان گفت خرید یک خانه 100 متری در ارزان‌ترین حالت نیاز به 300 میلیون تومان سرمایه دارد که البته این خانه در منطقه شادآباد قرار دارد.

    در سوی دیگر بازار راکد مسکن، خانه کلنگی در مناطق بالا شهر به متراژ 100 متر نیاز به سرمایه بیش از 1 میلیارد و 200 میلیون تومان دارد.

    اگر قیمت‌های آمده در این گزارش را مورد نظر قرارداد فاصله ارزان‌ترین و گران‌ترین قیمت یک خانه 100 متری در تهران 1 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی