عصر بازار

عضو شورای ملی زعفران مطرح کرد:

قیمت منطقی زعفران حداکثر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است

عصر اعتبار- عضو شورای ملی زعفران گفت: ایران بزرگترین صادر کننده زعفران در دنیا است و مدیریت بین المللی زعفران حائز اهمیت است.

قیمت منطقی زعفران حداکثر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایلنا ،علی حسینی-عضو شورای ملی زعفران گفت: ایجاد صنایع تبدیلی زعفران وتوجه به بخش صادرات زعفران یکی از مسائلی است که در شورای زعفران بطور جدی پیگیری می شود.

    حسینی در خصوص وضعیت قیمت زعفران در بازار بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از خریداران این محصول عقیده دارند بازار روند کاهشی قیمت خواهد داشت و به همین خاطر میزان خرید کم است.

    او در خصوص قیمت واقعی و منطقی زعفران گفت: قیمت واقعی و منطقی زعفران  بین 4میلیون و 500 هزار تومان تا 5 میلیون و 500 هزار تومان است،این در حالی است که در حال حاضر قیمت این محصول در بازار بین 5 میلیون و 500 هزار تومان تا حدود 6میلیون و 700 هزار تومان است؛انتظار می رود قیمت این محصول طی ماه های آینده روندی کاهشی داشته باشد.

    عضو شورای ملی زعفران با تاکید بر اینکه ایران بزرگترین صادر کننده زعفران در دنیا است بیان داشت: رقبای جدیدی در بازار این محصول وجود دارد و باید تلاش کنیم مدیریت بازار بین المللی زعفران را عهده دار شویم.

    حسینی در ادامه اظهارداشت: بهبود و ارتقای بهره وری در بخش تولید زعفران و در نتیجه به‌دست آوردن قمیت تمام شده مناسب تر زعفران و استفاده از تکنولوژی مدرن روز برای کاشت ، داشت و برداشت زعفران مساله ای حائز اهمیت است که بطور جدی پیگیری می شود.

    گفتنی است که براساس آمار گمرک، در سال 94 بیش از 130 تن زعفران از کشور صادر شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی