عصر بازار

برگزاری اجلاس بانک توسعه اسلامی با حضور وزیر اقتصاد ایران در اندونزی

عصر اعتبار- چهل و یکمین اجلاس هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی، بزرگترین بانک بین المللی توسعه ای جهان اسلام هفته آینده با حضور ایران در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می شود.

برگزاری اجلاس بانک توسعه اسلامی با حضور وزیر اقتصاد ایران در اندونزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، هیاتی به سرپرستی 'علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران قرار است به نمایندگی از کشورمان به عنوان سومین سهامدار اصلی بانک توسعه اسلامی در این اجلاس شرکت کند.
    این اجلاس سالانه با حضور 56 کشور عضو از 15 تا 19 ماه مه (26 تا 30 اردیبهشت) در اندونزی برگزار می شود و در آن افزایش رشد اقتصادی و کاهش فقر از طریق توسعه زیرساخت کشورها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
    به نوشته تارنمای این نشست، در چهل و یکمین اجلاس هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی، روسای بانک توسعه اسلامی، وزرای اقتصاد کشورهای عضو و صدها نفر از سیاست گذاران و رهبران ارشد نهادهای پولی و مالی بین المللی و منطقه ای مرتبط با این نهاد اسلامی شرکت می کنند.
    در این نشست سالانه که در مرکز کنوانسیون جاکارتا برگزار می شود، کشورهای سهامدار پایه و اساسی برای راه حل های عملی به منظور تقویت مشارکت و همکاری بین 56 کشور عضو ارائه می کنند.
    آیین گشایش این نشست با حضور هیات ایرانی سه شنبه شب آینده برگزار خواهد شد.
    در حاشیه این اجلاس بانک توسعه اسلامی نمایشگاهی پنج روزه از نوآوری ها برپا و در آن شیوه های نوآورانه و راه حل های کشورهای عضو در بخش سلامت و آموزش و پرورش به همراه ظرفیت جوانان برای تقویت توسعه کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی به نمایش در می آید.
    جوایز برندگان بانک توسعه اسلامی در بخش های 'اقتصاد اسلامی'، 'علوم و فناوری' و 'مشارکت زنان در توسعه' نیز چهارشنبه آینده ارائه می شود.
    در چهلمین نشست هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی که خرداد ماه سال گذشته در 'ماپاتو' پایتخت جمهوری موزامبیک برگزار شد نیز وزیر امور اقتصادی و داریی کشورمان به عنوان عضو هیات عامل به همراه 'محمد خزاعی' معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری کمک ‌های اقتصادی و فنی ایران شرکت کردند.
    این اجلاس فرصتی برای بررسی موضوعات مربوط به همکاری های دوجانبه گروه بانک توسعه اسلامی و کشورمان به منظور ارتقای روابط موجود و مرتفع کردن مشکلات طرح های اجرایی منتفع از تسهیلات این بانک در جمهوری اسلامی ایران است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی