عصر بازار

سقوط شاخص بورس به کانال ۷۵ هزار واحدی

عصر اعتبار- شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد و به کانال ۷۵ هزار و ۹۸۲ واحدی سقوط کرد.

سقوط شاخص بورس به کانال ۷۵ هزار واحدی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، شاخص بورس اوراق بهادار تهران که در روز گذشته از کانال 77 هزار و 100 واحدی وارد کانال 76 هزار و 630 واحدی شده بود در معاملات امروز به کانال 75 هزار و 982 واحدی سقوط کرد.

    نگرانی ها از ادامه اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک و بحث پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا از عواملی است که گفته می‌شود موجب ریزش این روزهای تالار شیشه‌ای شده است از طرفی عده ای معتقدند این روند افت در این روزها که در هر حال برجام در حال اجراست و تحریم های اتحادیه اروپا لغو شده چندان طبیعی به نظر نمی رسد.

    در معاملات امروز نماد شرکت‌های ایران خودرو، پالایشگاه نفت بندرعباس، معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مپنا و مخابرات ایران از جمله نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

    همچنین نمادهای بانک صادرات ایران، صنایع مس ایران و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در میان تابلوی سراسر قرمز بورس از معدود نماد های سبز بودند که سعی کردند در روند شاخص بورس تاثیر مثبت داشته باشند.

    امروز شاخص هم وزن بورس نیز با افت 114 واحدی به مقدار 13 هزار و 602 واحد رسید.

    ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 948 هزار میلیون تومان بالغ شد که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن 147 میلیون سهم و اوراق بهادار قابل معامله در 83 هزارو 764 نوبت بود.

    در آخرین روز معاملات این هفته سرمایه‌گذارن برای فروش سهم های سایپا آذین، آهنگری تراکتور سازی ایران، دارو سازی فارابی و صنایع ریخته گری ایران صف کشیدند و سهم های مشارکت ملی نفت ایران و مشارکت شهرداری سبزوار از برترین تقاضاها بودند.

    نمادهای معاملاتی حق تقدم شرکت کارت اعتباری ایران کیش، حق تقدم شرکت نیرو ترانس و شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان در معاملات امروز بازگشایی و نماد های شرکت های شیر پاستوریزه پگاه خراسان، کاشی و سرامیک سعدی و تامین ماسه ریخته گری متوقف شدند.

    شاخص کل فرابورس نیز در معاملات امروز با 8 واحد کاهش به مقدار 794 واحد رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو