عصر بازار

صنایع متوسط و خرد در اولویت ارائه تسهیلات بانک دی

عصر اعتبار- معاون اعتبارات و بازاریابی بانک دی ضمن تشریح خط مشی اعتباری بانک در سال ۹۵ خبر داد که ارائه تسهیلات به صنایع متوسط و خرد در اولویت امسال قرار گرفته است.

صنایع متوسط و خرد در اولویت ارائه تسهیلات بانک دی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علیرضا عاطفی‌فر در جمع کارکنان و روسای شعب بانک اظهار کرد: سیاست ما در سال 95 این خواهد بود که به صنایع متوسط و خرد بیشتر بپردازیم. امیدواریم با این سیاست بتوانیم تسهیلات بیشتری در اختیار اقشار مختلف مردم بگذاریم.

    وی با اشاره به دستاوردهای بانک دی در سال گذشته تصریح کرد: موفقیت‌های شعب در سال گذشته سبب رشد 110 درصدی در منابع بانک دی شد که در سیستم بانکی چنین اتفاقی بی سابقه است. البته این موضوع مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید در سال جاری با قدرت بیشتر مسیر را ادامه دهیم.

    عاطفی‌فر با اشاره به بالا بودن نرخ سود بانکی ادامه داد: اگر نرخ سود پایین نیاید نمی‌توانیم مشتری ارزنده داشته باشیم و این یک ضعف بانکی است. همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم نسبت حساب‌های جاری و قرض الحسنه را بالاتر ببریم و نسبت سود سپرده‌ها را کاهش دهیم.

    معاون اعتبارات و بازاریابی بانک دی با اعلام اینکه راهکارهایی برای این موضوع تدوین شده است یکی از اقدامات قابل توجه سال گذشته را برقراری انضباط پولی و مالی در واحد بازاریابی بانک دانست و گفت: بر این اساس نرخ تمام شده پول که در پایان سال 93 تقریبا 25.7 درصد بود را در سال 94 به 21 درصد رساندیم و این روند باید کاهش یابد. هرچه بتواینم این روند را کاهش دهیم نرخ سود تسهیلات هم کم می‌شود و در نتیجه جذابیت بیشتری برای مشتری دارد.

    وی همچنین اهداف و خط مشی اعتباری سال 95 را این چنین شرح داد: برنامه‌ریزی در راستای جذب منابع ارزان قیمت و کاهش بهای تمام شده پول، تقویت وثایق برای حفظ کفایت سرمایه بانک دی، برنامه‌ریزی و ارتقای راهکارهای گشایش اعتبار اسنادی داخلی و خارجی و صدور ضمات‌نامه‌ها، وصول مطالبات و بازگشت منابع، قبول گواهی اوراق صندوق ارزش آفرینان دی به عنوان وثیقه نوع دوم، طراحی بسته‌های سپرده ارزش آفرینان بر روی حساب‌های جاری و سپرده‌های کودک و نوجوان.

    معاون اعتبارات و بازاریابی در زمینه اعتبار اسنادی نیز گفت: بانک دی از ابتدای تحریم‌ها در لیست سیاه هیچ بانکی قرار نداشته و خوشنام‌ترین در سیستم بانکی بوده است، این امر یک ظرفیت و اعتبار است که باید از آن استفاده کرد. خوشبختانه امروز ال‌سی‌های داخلی ما نه تنها مشکلی ندارد بلکه از نظر کارمزد بهترین مزیت را هم دارد. همچنین ضمانت‌نامه‌های بانک دی در قبال بانک‌های دیگر اگر طرفش دولتی باشد در قبال یک برگ چک انجام می‌شود یعنی تا این حد برای آنها خوب و جذاب است.

    عاطفی‌فر در زمینه حساب‌های قرض الحسنه هم خاطر نشان کرد: می‌بایست فرهنگ‌سازی را در پشت باجه‌های خود داشته باشیم تا بتوانیم این سنت حسنه را مستدام کنیم. برنامه‎هایی در این زمینه داریم که بتوانیم برای سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و انعقاد تفاهم نامه به کارکنان آنها در قالب وام مورج سنت مبارک قرض الحسنه هم باشیم. اگر ما این روند را داشته باشیم می‌توانیم بگوییم مصداق واقعی اقدام و و عمل را در اقتصاد مقاومتی انجام داده‌ایم. انتهای پیام

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی