عصر بازار

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

اختصاص۲۰۰میلیاردتومان برای توسعه کردستان/اجرای ۱۱۸۲طرح

عصر اعتبار- فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان خبرداد و گفت: طرح مطالعات هزینه کرد این اعتبار توسط کارشناسان حوزه سازندگی سپاه درحال اجرااست.

اختصاص۲۰۰میلیاردتومان برای توسعه کردستان/اجرای ۱۱۸۲طرح
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از مهر،  سردارمحمدحسین رجبی امروز پنج شنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج که به مناسبت گرامیداشت هفته پاسدار برگزارشد، گفت: پاسداران دارای روحیه ایثارگری و شهامت هستند و با ولایت وجانبازی هم شناخته می شوند.

    وی با بیان اینکه پاسدار به معنای نفوذناپذیر و خارچشم دشمنان است، عنوان کرد: فلسفه تشکیل سپاه و اهمیت آن برهمگان آشکار است سپاه در برخوردبا نا آرامی  های اوایل انقلاب ومدیریت و پیروزی جنگ تحمیلی نقش تعیین کننده ای داشت.

    وی به اقدامات انجام شده سپاه در طی سال های 89 تا 94 در استان اشاره کرد و اظهارداشت: در پنج سال  برای اجرای طرح های محرومیت زدایی هم چون لوله کشی آب، ساخت خانه محروم، غسالخانه، خانه عالم و غیره در استان 15 میلیارد و 879 میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است.

    فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: در حوزه طرح های سازندگی مانند ساخت خانه های بهداشت، دهیاری، بخشی از راه سازی و غیره در استان هم 21 میلیاردو 166 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.

    سرداررجبی میزان هزینه کرد برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش اشتغالزایی و حمایت از طرح های تولیدی زودبازده و عام المنفعه 32 میلیاردو 497 میلیون تومان ذکر کرد و اظهارداشت: در بازه زمانی مذکور 90 سالن ورزشی با اعتبار هزینه شده 8 میلیاردو 430 میلیون تومان در استان ساخته شده است.

    وی با اشاره به اینکه رویکرد سپاه استان در سال جاری فراتر از سنوات گذشته است، بیان کرد: با توجه به محورهای ذکر شده امسال در روند جدیدی از خدمت به مردم قرارگرفته ایم و در حوزه توسعه، سازندگی و محرومیت زدایی هم اعتبارات ویژه ای قرارشده به استان اختصاص پیدا کند.

    وی ادامه داد: در حوزه محرومیت زدایی امسال اقدام به احداث 30 مسجد، مرمت 30 مزار شهید، ساخت 50 خانه عالم، 30 پل روستایی، 400 سرویس بهداشتی، احداث 3 حوزه علمیه، کمک به آبرسانی 20 روستا و راه 30 روستا، ساخت 50 غسالخانه، 40 خانه محروم و لایه روبی 25 قنات خواهیم کرد.

    فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: در حوزه کمک نقدی و درمانی هم در نظر داریم به 2 هزار یتیم، 100 بیمار صعب العلاج، 170 کمک هزینه خرید جهیزیه وتوزیع 3 هزار سبد معیشتی و به 100 خانوار بی سرپرست و 100 خانوار بدسرپرست کمک مالی کنیم.

    سردار رجبی از تخصیص 60 درصد اعتبارات محرومیت زدایی به حوزه اقتصاد مقاومتی خبرداد و گفت: 86 میلیارد ریال از اعتبارات محرومیت زدایی امسال به طرح های اقتصاد مقاومتی اختصاص داده می شود.

    وی میزان اعتبارات سازندگی و محرومیت زدایی را 23 میلیارد تومان خواند و بیان کرد: برای اشتغالزایی در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی هم در سال جاری یک هزار و 182 طرح با اعتبار 22 میلیارد تومان، به اجرا در می آیند.

    وی عنوان کرد: شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل با گرامیداشت و تبریک قطعا محقق نمی شود و با این رویه هم نمی توان کاری کرد باید برای تحقق شعار سال وارد عرصه اقدام و عمل شد.

    فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: از اجرای طرح توسعه ای در تراز ملی در استان کردستان دفاع کردیم و تصویب شده که 200 میلیارد تومان به این مهم اختصاص داده شود.

    سردار رجبی ادامه داد: طرح مطالعات این طرح توسعه از مدت ها قبل توسط کارشناسان حوزه سازندگی سپاه و با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان شروع شده است و هم اکنون دردست انجام است.

    وی عنوان کرد: دو شهرستان استان برای اجرای طرح مذکور در نظر گرفته شده اند و اعتبارات هم به این دوشهرستان اختصاص و هزینه می شود.

    وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت برنامه های فرهنگی در استان اشاره کرد و اظهارداشت: از روند اجرای برنامه های فرهنگی وهنری در استان رضایت ندارم و باید جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به این مباحث بیشتر بپردازد.

    فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اضافه کرد: سند چشم انداز توسعه  در حوزه فرهنگ مبنای برنامه ریزی ها قرار گیرد و برنامه های فرهنگی استان بر این منبا تعریف شود.

    سردار رجبی بیان کرد: تعداد اجرای برنامه های فرهنگی وهنری تکراری و بی اثر در استان زیاد شده و  به علاوه براین شاهد موازی کاری دستگاه های فرهنگی هم در این رابطه هستیم.

    وی اظهارداشت: یکی از مهمترین آسیب های برنامه های فرهنگی وهنری در استان این است که متاسفانه مسئولان برگزار کننده به تاثیرگذاری برنامه ها توجهی ندارند.

    دولت ها باید برای مرزنشینان کردستان اشتغال ایجاد کنند

    وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با وضعیت معابر کولبری در استان گفت: معتقدم واژه کولبری اهانت به مردم مرزنشین است و بنابراین بهتر است بازارچه های مرزی را جایگزین این واژه کنیم.

    فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: در حال حاضر چها بازارچه مرزی در استان وجود دارد و ما از افرادی که در این بازارچه ها کار می کنند دفاع می کنیم چراکه به غیر از این شغلی برای امرار معاش خود وخانواده هایشان ندارند.

    سردار رجبی عنوان کرد: اگر دولت ها برای این افراد شغل ایجاد کند، بی شک اولین ارگان و یگانی  که مانع از فعالیت مردم در بازارچه های مرزی خواهد شد، سپاه است.

    وی با اشاره به اینکه 12 هزار کارت بازارچه مرزی هم اکنون در اختیار مرزنشیان استان است، بیان کرد: این 12 هزار کارت متعلق به افرادی است که هر کدام سرپرست خانواده های چهار، پنچ نفره هستند.

    وی افزود: یکی از درخواست های سپاه که محکم در مقابل آن هم ایستاده، این است که درآمد حاصل از کارت ها صرف مرز های استان شود و درجاهای دیگر هزینه نشود.

    فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: خوشبختانه استاندار کردستان هم با خواسته سپاه موافق است و در این رابطه هم تاکنون جلسات متعددی تشکیل شده است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی