عصر بازار

خروج سالانه ۳ میلیارد ریال از کرمانشاه برای خرید نرم‌افزار

عصر اعتبار- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کرمانشاه از خروج سالانه ۳ میلیارد ریال اعتبار برای خرید نرم‌افزار از این استان خبر داد.

خروج سالانه ۳ میلیارد ریال از کرمانشاه برای خرید نرم‌افزار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از فارس، رضا رحیمی ظهر امروز در نشست شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تمرکز ما در حوزه ICT ایجاد شغل برای جوانان است تا بتوانیم با استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود، شغل‌های بیشتری در این حوزه ایجاد کنیم.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کرمانشاه با تاکید بر توسعه حوزه نرم‌افزار در بخش ICT خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان کرمانشاه در این حوزه وجود دارد که باید با مدیریت صحیح به ایجاد شغل‌های جدید منجر شود.

    این مسئول با اشاره به اینکه حوزه سخت‌افزار نیاز به بودجه بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: شاخص‌های ارتباطات و اطلاعات طی سال گذشته با بررسی‌های صورت گرفته در سطح مناسبی نبود که برای ارتقای این بخش تلاش‌هایی صورت گرفت.

    رحیمی بررسی کارشناسی برای توسعه زیرساخت‌ها را در حوزه ICT مورد تاکید قرارداد و گفت: به دنبال تشکیل کارگروه ICT در کرمانشاه هستیم تا بتوانیم به این حوزه رونق ببخشیم.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کرمانشاه سرمایه‌ای که در حوزه نرم‌افزار در استان هزینه می‌شود باید در داخل استان گردش داشته باشد چرا که در استان جوانان بسیاری فارغ‌التحصیل این رشته هستند و می‌توانند به تولید نرم‌افزار بپردازند.

    وی با انتقاد از سفارش دادن برخی از نهادها و بخش‌ها برای خرید نرم‌افزار مدیریت پورتال و انجام اتوماسیون اداری به شرکت‌های خارج از استان بیان داشت: باید این حوزه‌ها در داخل استان انجام بگیرد تا جوانان برای راه‌اندازی آن مشغول به کار شوند.

    این مسئول به ضعف در حوزه ICT برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این حوزه اشاره کرد و گفت: نیاز به نوآوری و خلاقیت برای ایجاد شغل داریم، چنانچه در کشور هندوستان چهار برابر درآمد سالانه ما نرم‌افزار صادر می‌شود که ما می‌توانیم در این حوزه توانمند عمل کنیم.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کرمانشاه با تصریح بر اینکه تاکید ما باید بر ایجاد اشتغال باشد، گفت: ایجاد اشتغال منجر به تولید می‌شود و کسب ثروت باید مد نظر قرار بگیرد.

    رحیمی با بیان اینکه بالا رفتن آمار و ارقام بر روی کاغذ به هیچ وجه مد نظر ما نیست، متذکر شد: در بخش سخت‌افزار خوب پیش رفته‌ایم و سالانه 200 تا 300 میلیون تومان در استان برای خرید نرم‌افزار خارج می‌شود که در کارگروه مربوطه این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد و هدف ما توسعه حوزه ICT با محوریت ایجاد اشتغال برای جوانان است تا منجر به کسب ثروت شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی