عصر بازار

وزیر کشور در گردهمایی استانداران:

اجرای اقتصاد مقاومتی یک واجب عقلی و شرعی است

عصر اعتبار- وزیر کشور گفت: اقتصاد مقاومتی از هر جنبه‌ای که مورد بررسی قرار بگیرد قابل توجیه و تبیین است و عملی کردن آن به عنوان یک واجب شرعی و عقلی محسوب می‌شود.

اجرای اقتصاد مقاومتی یک واجب عقلی و شرعی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایلنا، عبد الرضا رحمانی فضلی در گردهمایی استانداران سراسر کشور در مشهد اظهار داشت: اقتصاد پایه امنیت ملی است و اکنون در نقطه‌ای قرار داریم که شرعا و عقلا باید به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

    وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان بسیار حساسی بر مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید کردند؛ گفت: مقام معظم رهبری شش سال بر این موضوع تاکید داشتند و در سال جاری نیز با جدیت تمام این موضوع را مطرح فرمودند؛ از این رو ما وظیفه خود می‌دانیم تا این دغدغه رهبری را برطرف کنیم.

    وزیر کشور با بیان اینکه اراده ما در دولت بر این است که دستور مقام معظم رهبری را در رابطه با اقتصاد مقاومتی عملی کنیم تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی از هر جنبه‌ای که مورد بررسی قرار بگیرد قابل توجیه و تبیین است و عملی کردن آن به عنوان یک واجب شرعی و عقلی محسوب می‌شود.

    وی افزود: در سال‌های گذشته که وضعیت اقتصادی ما مبتنی بر فروش نفت بود نتوانستیم آن چنان که باید و شاید به موفقیت اقتصادی دست پیدا کنیم.

    رحمانی فضلی ادامه داد: اگر از جنبه امنیتی به اقتصاد مقاومتی بنگریم خواهیم دید که کشورهایی به قدرت ملی بالایی دست پیدا کرده‌اند که قدرت اقتصادی بزرگی را پشتوانهٔ خود دارند.

    وزیر کشور عنوان کرد: امروزه کشورهایی که نقش موثری در جهان ایفا می‌کنند در گام نخست دارای یک اقتصاد موثر، محکم و بنیادی هستند.

    وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب بر ایستادگی و مقاومت تاکید داشته، تصریح کرد: بنابراین امروز لازم است تا برای افزایش این ایستادگی و قدرت، پایه ‌های اقتصادی کشور را بازسازی کنیم.

    رحمانی فضلی ایران را یک کشور الگو ساز عنوان کرد و افزود: در بین الگوهای حکومتی جهان، ایران با الگوی حکومت اسلامی گام به عرصه گذاشت و توانست افتخارات بسیاری را رقم بزند.

    وی خاطر نشان کرد: دنیای مردم در حوزهٔ اقتصاد و مادیات تعریف می‌شود و ما نیز از طرفی به دنبال ایجاد رفاه و آرامش دنیوی و از سویی دیگر معنویات و آخرت مردم هستیم.

    وزیر کشور با اشاره به ایجاد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت گفت: این ستاد با مسئولیت معاون اول محترم ایجاد شده و در جلسات اخیر نیز دستورالعمل‌ها تدوین، و به صورت کامل تقسیم کار شده و همه موظفند تا با اختیارات خاصی که دریافت کرده‌اند پیگیر مسئلهٔ اقتصاد مقاومتی در استان‌های خود شوند.

    رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در این سال ادعا داشته‌ایم که استان‌ها توانایی ادارهٔ خود را در بخش اقتصادی دارند و در این باره نیز حاضر بودیم تا چند استان را به عنوان درآمد - هزینه معرفی کنیم.

    وزیر کشور گفت: اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دو استان اخیراً در جلسه ما با مسئولان به تصویب رسید و بنا شد تا دو استان برخوردار و کم برخوردار به عنوان استان‌های آزمایشی مورد بررسی قرار بگیرند.

    وی افزود: پس از بحث و بررسی‌های بسیار استان‌های آذربایجان شرقی و کرمان به عنوان پایلوت معرفی شدند که در ادامه استان کرمان جای خود را به استان لرستان داد.

    وزیر کشور ادامه داد: اما اخیراً با دستور رئیس جمهور، استان کرمان نیز به عنوان یکی دیگر از استان‌های کم برخوردار در کنار استان لرستان به این طرح وارد شد.

    رحمانی فضلی با اشاره به دیدار اخیرش با مقام معظم رهبری گفت: در صحبتی که با رهبر معظم انقلاب داشتم از ایشان خواستیم تا با محبت خود دستوری به سازمان‌های حاکمیتی غیردولتی بدهند تا ما را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی یاری سازند

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی