عصر بازار

قیمت نفت به ۴۷ دلار رسید

عصر اعتبار- قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با ۴۲ سنت، معادل ۰.۹ درصد کاهش به ۴۷ دلار و ۶۶ سنت رسید.

قیمت نفت به ۴۷ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که تقویت ارزش دلار و هشدار روسیه مبنی بر اینکه مازاد عرضه جهانی نفت ممکن است تا سال آینده نیز تداوم یابد بر بازار نفت سایه افکنده، قیمت نفت امروز حدود یک درصد کاهش یافت.
    ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی 2.46 درصد نسبت به پایین ترین رقم های ماه می ترمیم شده و روند کاهشی تقریبا 8 درصدی خود در اوایل سال جاری را متوقف کرده است.
    تقویت ارزش دلار، که ارز حاکم در تجارت نفتی است، واردات سوخت برای کشورهای دارنده ارزهای غیردلاری را گرانتر می کند و احتمالا کاهش تقاضا را به دنبال دارد.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با 42 سنت، معادل 0.9 درصد کاهش به 47 دلار و 66 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم 54 سنت، معادل 1.18 درصد کاهش داشت و به 46 دلار و 16 سنت رسید.
    اما تحلیلگران گفتند، کاهش تولید، به ویژه در آمریکای شمالی مانع از افت شدیدتر قیمت ها شده است.
    بانک ای ان زد اعلام کرد: «تقویت ارزش دلار بر خلاف عوامل بنیادین مثبتی نظیر کاهش تولید آمریکا است که این روزها در بازار نفت دیده می شود.»
    بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور 4.7 درصد نسبت به بالاترین رقم های سال 2016 در ماه ژانویه کاهش یافته و به 8.8 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم همچنین 8.4 درصد نسبت به بالاترین رقم های سال 2015 کاهش نشان می دهد.
    در کانادا، کاهش تولید نفت به دلیل آتش سوزی گسترده در ایالت آلبرتا تا روز چهارشنبه همچنان بالای یک میلیون بشکه در روز بوده است، هرچند که شرکت های اکتشاف گفتند به تدریج در حال افزایش تولید هستند.
    در حالی که تقاضای جهانی در سه ماهه نخست 2016 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان 1.4 میلیون بشکه در روز افزایش یافته، این رشد میزان مصرف موجب تقویت قیمت ها شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی