عصر بازار

ارنست:

دریافت ۱۰۰ میلیارد دلار از سوی ایران درست نیست

عصر اعتبار- سخنگوی کاخ سفید گفت اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه ایران با رفع تحریم ها یکصد میلیارد دلار دریافت کرده، نادرست است.

دریافت ۱۰۰ میلیارد دلار از سوی ایران درست نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جاش ارنست در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا، بن رودز مشاور امنیت ملی آمریکا را برای ادای توضحیات  و حضور در یکی از جلسات استماع این کمیته درباره توافق اتمی ایران دعوت کرده  است، آیا کاخ سفید با این دعوت موافقت کرده  یا اینکه با آن مخالفت کرده است؟ گفت: به نظر می رسد که رئیس این کمیته به  لفاظی ها و سخنان نادرست درباره توافق اتمی ایران بسیار علاقه مند است و وی از برخی از افراد خواسته است که در این باره توضیح دهند.

    وی افزود: در حقیقت بعضی از اعضای  این کمیته  این موضوع را پایه ریزی کرده اند. افرادی چون کن باک نماینده کلرادو و برخی از افراد دیگر این پیشنهاد را داده اند که برخی از افراد با حضور در کنگره در این باره توضیح دهند. در حقیقت برخی از اعضای این کمیته این موضوع را پایه ریزی کرده اند. کن باک نماینده کلرادو در بیستم ماه اوت سال دو هزار و پانزده اعلام کرده بود که ایران با رفع تحریم ها به یکصد یا  دویست میلیارد دلار دست پیدا خواهد کرد.

    ارنست ادامه داد: او یا اشتباه می کند یا دروغ می گوید. او عضو این کمیته است و احتمالا خودش پیشنهاد این جلسه استماع را داده است. بنابراین او باید در موقعی مناسب در این باره و اظهارات نادرست خود توضیح دهد. پل ای گوسار دیگر عضو کنگره هم  در بیستم سپتامبر دو هزارو پانزده  اعلام کرد که رفع تحریم ها سبب خواهد شد که ایران به حدود یکصد میلیارد دلار دست پیدا کند.

    حالا ما می توانیم این موضوع را راستی آزمایی کنیم که این موضوع درست نبوده است. من نمی دانم که گوسار اطلاعات نادرستی دریافت کرده است  یا اینکه به عامه  مردم آمریکا دروغ می گوید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی