عصر بازار

مقام شرکت ایتالیایی:

در روابط تجاری با ایران به مشکلات بانکی برخورد نکرده ایم

عصر اعتبار- مدیر فروش و پروژه شرکت بین المللی کاستاکورتا* ایتالیا گفت: پس از لغو تحریم ها، چند مورد تحویل محصول به شرکت های ایرانی داشته ایم و در هیچیک از آنها در نقل و انتقال پول و مسایل بانکی به مشکل برخورد نکرده ایم.

در روابط تجاری با ایران به مشکلات بانکی برخورد نکرده ایم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فابریزیو گراسی افزود: این شرکت از 17 سال پیش و از زمان شروع پروژه های توسعه میدان گازی پارس جنوبی با ایران همکاری کرده است و سوابق خوبی در تامین تجهیزات فنی فازهای چهار، پنج، 6، هفت، هشت، 9، 10 و 12 پارس جنوبی و چند پروژه دیگر دارد.
    وی ادامه داد: شرکت کاستاکورتا یکی از معروف ترین شرکت های سازنده تجهیزات داخلی (اینترنال) مخازن در سکوهای نفتی و گازی است و این محصولات بسیار کاربرد دارند، زیرا جداکننده آب و گاز و نفت از یکدیگر هستند.
    گراسی که در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز ، پالایش و پتروشیمی ایران در روزهای شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه جاری در تهران شرکت کرده بود، افزود: در نظر داریم تولید برخی تجهیزات خاص را در ایران بررسی کنیم.
    عبدالرضا شکرابی مدیرعامل شرکت مهندسی بازرگانی پترولیان نمایندگی شرکت کاستاکورتا در ایران نیز گفت: در صددیم فناوری تولید برخی تجهیزات خاص را به ایران بیاوریم زیرا سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که فناوری ساخت قطعات و تجهیزات وارداتی به کشور بیاید.
    وی گفت: هنوز در مراحل ابتدایی این پیشنهاد هستیم و باید با مسئولان ارشد مرتبط مذاکره و آنها را متقاعد به سرمایه گذاری کنیم.
    شکرابی اظهار داشت: سرمایه گذاری وقتی انجام می شود که امنیت آن تضمین شود و تامین این امنیت به دولت، سیاست های نظام، بانک مرکزی و شرکت های ایرانی مرتبط با شرکت های سرمایه گذار خارجی بر می گردد.
    وی ادامه داد: این شرکت، وظیفه خود را در بعد تضمین امنیت سرمایه گذاری انجام می دهد و و اگر مابقی تضمین ها نیز اتفاق بیفتد، در عرض کمتر از یک سال، سرمایه گذاری ها محقق خواهد شد.
    مدیرعامل شرکت مهندسی بازرگانی پترولیان گفت: در زمان تحریم ها، کارفرمایانی بودند که این تجهیزات را از کشورهای چین، هند یا کره جنوبی وارد می کردند ، اما از بازده آنها راضی نبودند زیرا وقتی آب و گاز یا نفت به خوبی از هم تفکیک نشوند، آلودگی خروجی بسیار بالا و کاملا مشهود است زیرا با دود زیاد همراه است.
    در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی یک هزار و 900 شرکت داخلی و خارجی شرکت کرده بودند.
    به گزارش ایرنا، رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این نمایشگاه گفته بود، قرار است وزارت نفت 10 گروه کالایی صنعت نفت را در داخل کشور بومی سازی کند و 100 قرارداد با سازندگان داخلی برای ساخت این تجهیزات که در دوران تحریم در دسترسی به آنها محدودیت داشتیم، امضا خواهد شد.
    ‌وی گفت: این قراردادها برای ساخت تجهیزات استراتژیک صنعت نفت در بخش‌های مختلف مانند ساخت مته و تجهیزات بالادستی امضا شده است.
    معاون وزیر نفت افزود: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فرصتی فراهم شده است تا شرکت‌های داخلی بتوانند از طریق تعامل با شرکت‌های خارجی توانمندی خود را افزایش دهند.
    جوادی درباره مشارکت سازندگان داخلی با خارجی‌ها نیز گفت: همه شرکت‌ها و سازندگان داخلی پذیرفته‌اند شرکت‌های ایرانی توانمند شده‌اند. سازندگان امروز پذیرفته‌اند مشارکت با خارجی‌ها و جذب سرمایه و فناوری آنها باعث تقویت ساخت داخل خواهد شد.
    به گفته این مقام ارشد صنعت نفت، مشارکت داخلی‌ها با خارجی‌ها امکان تقویت سازندگان ایرانی را در بازارهای جهانی و افزایش صادرات فراهم خواهد کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو