عصر بازار

مجوز سه میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور صادر شد

عصر اعتبار- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان و مدیریت برنامه ریزی اعلام کرد: پس از برجام تاکنون خطوط اعتباری برای ورود ۷۳ میلیارد دلار سرمایه خارجی در کشور ایجاد شده و مجوز سرمایه گذاری مستقیم خارجی به میزان سه میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار صادر شده است.

مجوز سه میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور صادر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز شنبه در همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت در هتل اسپیناس تهران افزود: بعد از اجرایی شدن برجام تا کنون هشت رییس جمهوری، پنج نخست وزیر،‌ سه رییس مجلس سنا و 18 وزیر امورخارجه در سه ماهه گذشته به ایران آمده اند.
    وی افزود: با مذاکرات انجام شده با مسئولان کشورهای مختلف برای ایجاد 73 میلیارد دلار خطوط اعتباری بین ایران و کشورهای دیگر مذاکره شده و برای سه میلیارد و 418 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی مجوز قطعی صادر شده است و دولت این زمنیه روزهای پرکاری دارد.
    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اضافه کرد: برنامه های وسیعی برای توسعه سرمایه گذاری در آینده پیش رو داریم و با توجه به رویکرد دولت که جلب مشارکت غیردولتی اعم از بخش خصوصی داخلی و خارجی است، پروژه های بسیار زیادی در بخش های مختلف از جمله بخش بهداشت و درمان و بخش های مختلف صنعتی و عمرانی طی سال های آینده بویژه در برنامه ششم توسعه اجرا می شود.
    نوبخت با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: موضوع طرح تحول سلامت و ابعاد مختلف آن همچنان یکی از اولویت های اصلی دولت یازدهم است و با توجه به این اولویت سرمایه گذاران خارجی نیز برای سرمایه گذاری در این زمینه استقبال کرده اند.
    وی گفت: حضور اعضای تیم اقتصادی دولت شامل وزیر اقتصاد و دارایی، رییس بانک مرکزی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت نشانه حمایت جدی دولت از سرمایه گذاری در بخش سلامت و اهمیت این موضوع برای دولت است.
    همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت در هتل اسپیناس تهران با حضور نمایندگان شرکت هایی از آسیا و اروپا برگزار می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو