عصر بازار

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مطرح کرد:

قیمت کالاهای اساسی نزولی می شود

عصر اعتبار- به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، موج افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار جهانی به زودی قدرت خودرا از دست می دهد و تا ۲ ماه دیگر نزولی می شود.

قیمت کالاهای اساسی نزولی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سید بهادر احرامیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با پایگاه خبری عصربازار در خصوص آینده قیمتی کالاهای اساسی در سطح بین الملل گفت: افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار جهانی به دلایل بنیادی رخ نداد. در واقع این افزایش قیمت بر اساس تعادل میان عرضه و تقاضا نبود. اصلی ترین دلیل این افزایش قیمت در بازار جهانی، تسهیل اعتبارات در چین بود. در حالی که افزایش قیمت زمانی می تواند تاثیر مثبت واقعی داشته باشد که افزایش تقاضا به وجود بیاید.

    احرامیان در ادامه افزود: با توجه به این که تقاضا افزایش نداشته و از طرف دیگر ظرفیت های تولیدی نیز با کاهش روبرو نشده اند، باعث می شود که در آینده نزدیک عرضه ازتقاضا پیشی بگیرد و قیمت ها دوباره روند نزولی پیدا کنند و احتمال وقوع این اتفاق در یک تا 2 ماه آینده محتمل است.

    این فعال معدنی اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: سهام شرکت های معدنی در زمان افزایش قیمت کالاها رشد چشمگیری داشتند. همچنین معاملات این کالاها در بورس کالا نیز با جهش روبرو شده بود. اما به موازات کاهش قیمت در بازار جهانی، قیمت سهام این شرکت ها دوباره روند نزولی خواهند گرفت. معاملات بورس کالا نیز که به دلیل تقاضای سوداگرانه افزایش قیمت داشت، دوباره به حالت قبل باز می گردد. آنچه مسلم است تا وقتی که تقاضای واقعی در این بازار زیاد نشود، نمی توان به آثار مثبت افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار سرمایه امید برای بلندمدت داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی