عصر بازار

سیف تاکید کرد

طرف مقابل در برجام تعهدات خود را بیشتر انجام دهد

عصر اعتبار- به گفته رئیس کل بانک مرکزی بعد از اجرای برجام شرایط کشور به سمت مطلوب‌شدن در شرف تغییر است و اکنون با کانال‌های بانکی بیشتری ارتباط داریم. گرچه هنوز انتظار داریم که طرف مقابل تعهدات خود را بیشتر انجام دهد.

طرف مقابل در برجام تعهدات خود را بیشتر انجام دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ولی الله سیف امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت با بیان این‌که در طول دوره سه ساله مدیریت اقتصادی کشور در دولت یازدهم علی‌رغم تحریم‌ها و شرایط بسته بین‌المللی توانستیم با توسل به نظم پولی نوسانات شدید آن سال‌ها را کنترل کنیم، گفت: براین اساس بود که تورم در کشور از 40 به 11 درصد رسید و این روند ادامه دارد تا به دامنه تک‌رقمی برسیم.

    وی افزود: در این راستا همچنین نوسانات بازار ارز نیز کنترل شد و در زمینه‌ی رشد اقتصادی دستاوردهای ارزشمندی را کسب کردیم.

    رئیس کل بانک مرکزی با بیان این‌که یکی از اقداماتی که بعد از اجرای برجام باید انجام شود یکسان‌سازی نرخ ارز است، ادامه داد: برای سرمایه‌گذاران خارجی در رابطه با نظام ارزی کشور سوالات زیادی وجود دارد، در این زمینه ما سیاست شناور مدیریت شده را در نظام ارزی پیش می‌بریم و با توجه به عرضه، تقاضا و درآمدهای ارزی کشور نرخ ارز در بازار تعیین می‌شود.

    سیف تاکید کرد: بانک مرکزی سعی می‌کند که از بروز شوک‌های ارزی در کشور جلوگیری کند. مسلم این است که نرخ ارز واقعی کشور را باید در واقعیت‌های اقتصادی دیده که به صورت شرایط استثنایی خود را نشان می‌دهد.

    وی همچنین اظهار کرد: بازار مصرف بزرگ منطقه، نیروی جوان تحصیل‌کرده و ذخائر عظیم زیرزمینی زمینه را برای مصرف سرمایه‌گذاری‌ها به ویژه در حوزه سلامت ایجاد کرده است. در عین حال در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران ضمانت‌های ویژه‌ای از سوی دولت وجود دارد و از بعد قانون حمایت از سرمایه‌گذاری‌ مطلوب‌ترین شرایط را ایجاد کرده‌ایم.

    رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در زمینه ترکیب تامین مالی پروژه یک حداقلی وجود دارد که براساس آن 25 درصد از حجم سرمایه‌گذاری باید کیفیت سرمایه داشته و 75 درصد آن می‌تواند از طریق تامین مالی داخلی یا خارجی تامین شود که از این طریق می‌توانیم حجم مناسبی از سرمایه‌گذاری را تامین کنیم.

    سیف با بیان این‌که باید به ریسک‌های پیش‌بینی نشده در موقعیت پروژه توجه کرد، گفت: همچنین باید توجه کنیم که استفاده از ابزارهای مناسب تامین مالی متناسب با تامین نیاز باشد، حال تامین مالی بلندمدت و میان‌مدت با توجه به ماهیت واقعی درآمدهای پروژه و میزان نقدینگی آن می‌تواند تعیین‌کننده موقعیت پروژه باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو