عصر بازار

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد

افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه مددجویان از ۱۵ به ۲۰ میلیون تومان

عصر اعتبار- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: میزان تسهیلات قرض‌الحسنه و وام‌های اشتغالزایی مددجویان در سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بوده که امسال بر اساس تصویب شورای اشتغال به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه مددجویان از ۱۵ به ۲۰ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس سیدپرویز فتاح در حاشیه افتتاح نمایشگاه طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و اشتغال اجرا شده از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک صادرات ایران که با حضور مدیرعامل بانک صادرات برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی و رویکرد اساسی کمیته امداد خودکفایی و خوداشتغالی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد است.

    وی ادامه داد: برداشت ما آن است که اکثر خانواده‌های تحت پوشش این نهاد می‌توانند بدون اتکاء به کمک مردم و یارانه‌ها روی پای خود بایستند، درآمدی پیدا کنند و از نظر اقتصادی مستقل شوند.

    رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه اظهار کرد: از سال 94 طی تعاملی که با بانک‌ها داشتیم این رویکرد تقویت شد و با همت بانک صاردات 160 میلیارد تومان به 15 هزار خانواده تحت پوشش این نهاد تسهیلات ارائه شد.

    فتاح در ادامه عنوان کرد: این تسهیلات از 10 تا 15 میلیون تومان بوده است که تحت عنوان وام‌های اشتغالزایی به صورت قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت شد.

    وی ادامه داد: در سال 94، 1150 میلیارد تومان تسهیلات به 120 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شد.

    رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه ضمن بیان آنکه همواره تعدادی از مددجویان تحت پوشش این نهاد از طریق خودکفایی و اشتغالزایی از تحت پوشش خارج می‌شوند، اظهار کرد: وظیفه کمیته امداد و بانک‌ها حمایت از نیازمندان است تا بتوانیم با اشتغالزایی برای این قشر زمینه خودکفایی آنان را ایجاد کنیم.

    فتاح در ادامه به جلسه دو هفته گذشته شورای اشتغال که با حضور رییس‌جمهور برگزار شد اشاره کرد و گفت: در سال 94، 120 هزار اشتغالزایی سهم کمیته امداد بود که تمامی آن محقق شد و در جلسه دو هفته گذشته شورای اشتغال نیز تصویب شد که کمیته امداد در سال 95، 266 هزار اشتغال همراه با همین تعداد تسهیلات را ایجاد کند که امیدواریم در این راه تمامی بانک‌ها نیز همراهی بیشتری با ما داشته باشند.

    وی گفت: در سال جاری میزان مستمری مددجویان افزایش نمی یابد اما به طور کلی خدمات کمیته امداد به این قشر افزایش می‌یابد.

    رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص بازپرداخت وام‌ها و تسهیلات مددجویی به بانک‌ها نیز اظهار کرد: وام‌ها و تسهیلاتی که به مددجویان پرداخت می شود را تضمین می‌کنیم و به عنوان کمیته امداد امام خمینی پشتوانه آنان هستیم.

    ارائه 705 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد طی پنج سال گذشته

    به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم، اسماعیل لله گانی، مدیرعامل بانک صادرات در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بانک صادرات طی پنج سال گذشته در قالب طرح‌های اشتغالزایی امداد 710 میلیارد تومان تسهیلات را به مددجویان این نهاد پرداخت کرده است.

    وی ادامه داد: 71 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد با استفاده از تسهیلات بانک صادرات از پوشش این نهاد خارج شده‌اند.

    مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: همت همه ما در سال 95 آن است که نسبت به افزایش اشتغال برای مددجویان کمیته امداد اقدامات مضاعف‌تر و تسهیلات بیشتری را ارائه دهیم.

    لله گانی در ادامه گفت: میزان مطالبات مددجویان کمیته امداد به بانک صادرات کمتر از دو درصد است بر این اساس کاملا مقید به پرداخت به موقع بازپرداخت تسهیلات خود هستند.

    وی همچنین گفت: سقف تسهیلات قرض‌الحسنه در سال گذشته 15 میلیون تومان بوده که امسال به 20 میلیون تومان رسیده و امیدواریم بتوانیم در سال جاری 200 میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد اختصاص دهیم.

    نمایشگاه طرح‌های اشتغال و خودکفایی مددجویان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای سه غرفه پیراهن مردانه و البسه، کارگاه خیاطی و تولید شمع از استان تهران، یک کارگاه خیاطی از استان مرکزی، یک غرفه تولید گل و گیاه استان مازندران، یک کارگاه تولید رادیاتورهای قرنیزی استان البرز و همچنین دو غرفه شرکت توسعه تجارت و سرمایه امداد افتتاح شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو