عصر بازار

وزیر بهداشت تشریح کرد

۶ بسته نظام سلامت برای سرمایه‌ گذاران خارجی

عصر اعتبار- وزیر بهداشت شش بسته نظام سلامت برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تشریح کرد و گفت: وزارت بهداشت این اختیار را دارد که در صورت سرمایه گذاری در حوزه تجهیزاتی بیمارستان‌های دولتی، ۱۵ درصد سود بازرگانی و حقوق گمرکی را دریافت نکند.

۶ بسته نظام سلامت برای سرمایه‌ گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه سلامت در قالب بسته‌های شش گانه در پنل‌های این همایش معرفی می‌شوند، گفت: تصور من این است که با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت آقای روحانی موضوع سلامت است، بنابراین فرصت مغتنمی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

    وی افزود: یکی از مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی عدم وجود زیرساخت‌های مناسب از سوی شرکای داخلی است. براین اساس باید بپذیریم که تحریم‌ها بخشی از این زیرساخت‌ها را تخریب کرده است و ساختن آن نیاز به زمان دارد، اما مطمئن هستم در کوتاه‌ترین زمان با کمک دولت و وزارت بهداشت می‌توانیم شرکای خوبی ایجاد کنیم و در یک اقدام مشترک هم فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد کرد و هم شاهد رفع نیازهای سلامت در ایران باشیم.

    وزیر بهداشت ادامه داد: براین اساس امیدوارم این فرصت 1.5 روزه مناسب باشد و بتوانیم به خوبی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای شما تبیین کنیم.

    هاشمی با بیان اینکه دولت مسوولیت سرمایه‌گذاری خارجی را برعهده دارد، گفت: شش حوزه ساخت بیمارستان، تصویربرداری، آزمایشگاه، مراکز جامع بیماران سرطانی، بیمارستان‌های دهان و دندان و بحث دیالیز و حمایت از بیماران کلیوی، از حوزه‌هایی است که در سرمایه‌گذاری خارجی مورد توجه است و در پنل‌ها تشریح می‌شوند.

    وزیر بهداشت با اشاره به وجود 900 بیمارستان در کشور، ادامه داد: 570 بیمارستان دولتی در ایران وجود دارد و خریدار عمده سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز فعلا دولت است.

    هاشمی به شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیزات پزشکی اشاره و اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش تجهیزات و وسایل پزشکی در بیمارستان‌های دولتی مشمول 15 درصد کاهش سود بازرگانی و حقوق گمرکی است. یعنی وزارت بهداشت این اختیار را دارد که در صورت سرمایه گذاری در حوزه تجهیزاتی بیمارستان‌های دولتی، 15 درصد سود بازرگانی و حقوق گمرکی را دریافت نکند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو