عصر بازار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر مسئول اجرای بیمه فراگیر است

عصر اعتبار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را مسئول اجرای بیمه فراگیر در کشور اعلام کرد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر مسئول اجرای بیمه فراگیر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی ربیعی در دیدار با مسئولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه یکی از طرح های بزرگ مدنظر دولت یازدهم، بیمه فراگیر است، به نقش این صندوق در اجرایی شدن آن تاکید کرد.
    وی گفت: امید مجموعه دولت برای اجرایی شدن این طرح به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است و می خواهیم طرح بزرگ بیمه فراگیر را با توجه به استعدادهای این صندوق اجرایی کنیم.
    به گفته ی ربیعی نخستین گام برای اجرایی شدن طرح بیمه فراگیر، اصلاح نظام بیمه ای است. بیمه فراگیر، اقدامی بزرگ و قابل توجه برای دولت و هموطنان است که از طریق آن، بیش از 10 میلیون ایرانی که دفترچه بیمه ندارند، می توانند از خدمات بیمه ای بهره مند شوند.
    وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مجموعه ای دلسوز و پاک است، به آسودگی خاطر خود از اقدام های این صندوق تاکید و خاطر نشان کرد: مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید در حوزه اجتماعی فعالیت های شاخصی داشته باشند و زندگی اجتماعی مردم را در نظر بگیرند.
    ربیعی ادامه داد: وظیفه این صندوق ایجاد یک حساب بیمه انفرادی برای مردم نیست، بلکه باید زندگی اجتماعی آنها را مدنظر قرار دهد. مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نباید فقط کار کارپردازی را در دستور کار خود قرار دهد بلکه تغییر در نوع زندگی روستاییان، کشاورزان و عشایر به عنوان اقشار زحمتکش جامعه و ایجاد شرایطی برای زندگی با آرامش آنها، از مهمترین وظایف این صندوق است.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: فعالیت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید با دقت در محاسبات علمی و اقتصادی، در کنار سیاست های رفاهی دولت در روستاها باشد. با این حال مسئولان این صندوق نباید از دغدغه کسب درآمدهای بیشتر برای صندوق غافل شوند.
    ربیعی یکی از مهمترین ضرورت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را آموزش استان ها و کارگزاری ها دانست و گفت: باید با یک برنامه ریزی منسجم، موضوع دانش افزایی و انتقال دانش به استان ها در دستور کار صندوق قرار بگیرد و در کنار آن، مراقبت و نظارت درستی هم بر روند فعالیت های آنها انجام شود.
    وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی برای آشنایی بیشتر کشاورزان ، روستاییان و عشایر با خدمات این صندوق تاکید کرد: دفاتر استانی این صندوق باید به مثابه یک رسانه استانی عمل کنند. متاسفانه هنوز خیلی ها آنطور که باید و شاید از خدمات این صندوق اطلاع ندارند. روند فعالیت در این صندوق باید به شکل روند فعالیت سازمان جهاد کشاورزی در سال های ابتدای انقلاب باشد که کارکنان آن با روحیه جهادی، فعالیت های گسترده ای را انجام می دادند.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ادامه به اهمیت نقش روابط عمومی در آگاه سازی مخاطبان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: باید از تمام فرصت ها و ظرفیت های موجود در تهران و استان های دیگر استفاده شود تا جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی، به خوبی با اقدامات این صندوق آشنا و از مزایای آن بهره مند شود.
    ربیعی در پایان بار دیگر به عزم دولت برای راه اندازی بیمه فراگیر تاکید کرد و گفت: مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید با تغییر در ساختار خود در حوزه روش های کار و استانداردهای کاری، شرایط را برای اجرای این طرح فراهم کند.
    در این دیدار، محمدرضا رستمی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گزارشی از روند فعالیت های بیمه ای و سرمایه گذاری های صندوق ارائه کرد که مورد تایید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.
    1.5میلیون نفر از عشایر، کشاورزان و روستائیان تحت پوشش این صندوق قرار دارند.
    بیمه های اجتماعی تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت را تحت پوشش دارند و بیمه های درمان سازمان تامین اجتماعی هم حوزه درمان را تحت پوشش قرار داده است. صندوق بیمه عشایر و روستاییان فقط بیمه های اجتماعی را در بر می گیرد.
    محمد رضا رستمی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام کرده است: در حال حاضر موضوع بازنشستگی (پیری) در عشایر و پرداخت مستمری بازماندگان در این اقشار را صندوق بیمه روستاییان و عشایر تقبل می کند.
    وی با اشاره به اینکه بازنشستگی افراد را در این صندوق، 15 سال پرداخت قرار داده ایم، گفت: تاکنون 10 سال از عمر صندوق بیمه عشایر و روستاییان گذشته است پس تا پنج سال آینده پرداخت بازنشستگی نداریم.
    در حال حاضر، 23 هزار خانوار به عنوان کارافتاده و بازماندگان فوتی ها از صندوق مستمری دریافت می کنند.
    وی گفت: سقف حقوقی عشایر و روستاییان 700 هزار تومان است که فرمول اصل بیمه و پرداخت آن براساس همین پرداختی انجام می شود. 15 درصد درآمد ماهیانه کشاورزان را برای بیمه در نظر گرفته ایم که 5 درصد را خود آنان پرداخت و 10 درصد دیگر را دولت می پردازد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی