عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

بخش عمده پیش‌بینی رشد اقتصادی نفتی است

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت باید برای ایجاد رونق در بنگاه‌های تولیدی وضعیت بانک‌ها را هر چه زودتر سروسامان دهد و تک‌نرخی کردن ارز، حامل‌های انرژی و مقررات‌زدایی قوانین دست و پاگیر از دیگر مواردی است که دولت برای خروج از رکود باید جدی بگیرد.

بخش عمده پیش‌بینی رشد اقتصادی نفتی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، مسعود خوانساری در مورد پیش‌بینی وضعیت رکود کشور در سال 95 و پیش‌شرط‌هایی که لازم است تا بخش‌های تولیدی از این وضعیت خارج شوند، گفت: خروج از رکود و رشد اقتصادی که صندوق بین‌المللی پول آن را 4.5 درصد پیش‌بینی کرده است، 3 درصد از محل نفت و بقیه آن از سایر فاکتورهاست.

    وی پیش‌بینی رشد اقتصادی را واقع‌بینانه دانست و گفت: صادرات نفت ما از یک میلیون بشکه به نزدیک 2 میلیون بشکه افزایش یافته و قیمت نفت نیز از بشکه‌ای 30 دلار به حدود 40 دلار رسیده که می‌توان رشد 3 درصدی را در این حوزه تأیید کرد.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این که برداشته شدن تحریم‌ها تا حدی هزینه مبادله کالا را کاهش داده است، افزود: سال گذشته رشد اقتصادی کشور حدود صفر بود که تأثیر خود را بر همه بنگاه‌ها گذاشت و امسال انتظار بر این است که رکود سال گذشته را نداشته باشیم.

    خوانساری در پاسخ به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی با ریزش نیروی کار و خواب سرمایه‌ مواجه‌اند و پیش‌بینی شما از اصلاح این وضعیت در سال 95 با برنامه‌ریزی‌های دولت چگونه‌ است؟ تصریح کرد: دولت باید برای اصلاح این وضعیت به یکسری از شاخص‌های اصلی که گلوگاه اصلی برای توسعه است، بپردازد که واقعی کردن نرخ ارز، حامل‌های انرژی و حذف مقررات زائد و دست و پاگیر است که مانع توسعه و فعالیت بنگاه‌هاست.

    وی بر این نکته تأکید کرد که بانک مرکزی باید عزم خود را جزم کرده تا برای سروسامان دادن به وضعیت نظام بانکی سرعت بیشتری را در پیش بگیرد.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سؤالی که چقدر اراده دولت را برای تک‌نرخی کردن ارز جدی می‌‌بینید، چرا که سود بسیاری برای برخی افراد در ارز دو نرخی نهفته است، گفت: این سؤال را از رئیس بانک مرکزی بپرسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی