عصر بازار

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش:

نیاز به افزایش ۴۰ درصدی بودجه آموزش وپرورش داریم

عصر اعتبار- معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال ۹۵ بودجه آموزش و پرورش ۳۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: برای رسیدن به یک آموزش و پرورش مطلوب نیاز داریم بودجه ۴۰ درصد افزایش یابد.

نیاز به افزایش ۴۰ درصدی بودجه آموزش وپرورش داریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سید محمد بطحایی در همایش هم اندیشی مناطق آموزش و پرورش سراسر استان در بندرانزلی ، اظهارکرد : برای رسیدن به یک جامعه سالم و مطلوب مسیری غیر از آموزش و پرورش وجود ندارد، و آموزش و پرورش عامل اصلی بالندگی و سعادت یک جامعه است.

    معاون توسعه مدیریت و  پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته، باز هم در حوزه آموزش و پرورش مشکلاتی وجود دارد و این همان مشکلاتی است که در دهه‌های گذشته از آن صحبت می‌شد.

    بطحایی عدم وجود منابع مالی را عمده‌ترین مشکل آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: نبودن منابع کافی موجب می‌شود که برنامه‌ها با کیفیت اجرا نشده و نمی‌توان از معلمان متخصص و حرفه‌ای و با انگیزه در مدارس به صورت مطلوب استفاده کرد.

    وی با اشاره به اینکه 30 هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش در سال 95 تعیین شد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به یک آموزش و پرورش مطلوب نیاز است که این بودجه  40 درصد افزایش یابد.

    بطحایی گفت: نمی‌توان به تنهایی به اعتبارات دولت متکی بود و باید دارایی‌های آموزش و پرورش شناسایی و این دارایی‌ها به سرمایه و سوددهی و ارزش افزوده تبدیل شود.

    وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی توانمند یک دارایی بسیار ارزشمند در آموزش و پرورش محسوب می‌شود و یک میلیون نیروی توانمند انسانی از دارایی‌های آموزش و پرورش است.

    بطحایی با اشاره به اینکه کار 7 پروژه 20 سال نیمه تمام  رها شده در سال 94 دوباره به راه افتاده است تصریح کرد: امسال 12 پروژه عمرانی آموزش و پرورش کلید می‌خورد.

    وی اداره آموزش و پرورش به‌صورت هیئت امنایی را یک گام مثبت اعلام کرد و افزود: به‌منظور رسیدن به یک آموزش پرورش مطلوب، مدرن و تأثیرگذار گام‌های مثبتی برداشته شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو