عصر بازار

پس از کلاهبرداری ۲۷۰ میلیاردی صورت گرفت

بازداشت کارمند قلابی بانک مرکزی در ایتالیا

عصر اعتبار- سخنگوی ناجا از دستگیری زنی که با معرفی خود به عنوان کارمند بانک مرکزی ۲۷۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در کشور ایتالیا خبر داد.

بازداشت کارمند قلابی بانک مرکزی در ایتالیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایسنا ،سردار سعید منتظرالمهدی در این باره گفت: از مدتی قبل شکایت‌هایی مبنی بر کلاهبرداری زنی که خود را کارمند بانک مرکزی و از افراد بانفوذ در این بانک معرفی کرده بود به دست پلیس رسید.

    وی با بیان اینکه تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری این زن از سوی تیمی از کارگاهان پلیس آغاز شد، افزود: در تحقیقات اولیه ماموران متوجه شدند که این زن با معرفی خود به عنوان کارمند بانک مرکزی و فردی که دارای نفوذ در این بانک است به برخی از افراد وعده‌های واهی داده و با همین وعده‌ها چندین میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

    سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به تحقیقات تکمیلی، افزود: در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد این زن در خارج از کشور به سر می‌برد و طی این مدت در چندین کشور مختلف تردد داشته است که سرانجام وی در کشور ایتالیا شناسایی شد.

    منتظرالمهدی با اشاره به همکاری مشترک میان پلیس ایران و پلیس بین‌الملل، خاطرنشان کرد: پس از صدور اعلان قرمز برای این زن سرانجام چند روز پیش وی در کشور ایتالیا دستگیر شد.

    سخنگوی ناجا با بیان اینکه نامبرده بیش از 270 میلیارد ریال با عنوان کارمند بانک مرکزی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، اظهار کرد: وی هم اکنون در کشور ایتالیا به سر می‌برد و اقدامات لازم برای بازگرداندن وی به کشور در حال انجام است. البته استرداد متهمان شرایط خاصی دارد که اینترپل ایران در حال پیگیری آن است.

    وی درباره اینکه آیا این زن ارتباطی با بانک مرکزی داشته یا خیر نیز به ایسنا گفت: این زن هیچ ارتباطی با بانک مرکزی نداشته و حتی با واسطه نیز به کارمندان آن مرتبط نبوده تنها این ادعا را برای کلاهبرداری مطرح کرده بود.

    منتظرالمهدی با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد که برای انجام امور خود از مبادی قانونی استفاده کرده و به هیچ عنوان به افرادی که خود را نماینده سازمان‌های دولتی یا کارمندان وابسته به آن معرفی می‌کنند اعتماد نکنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی