عصر بازار

عراقچی اعلام کرد

تعاملات بانک‌های بزرگ اروپا با ایران هنوز آغاز نشده

عصر اعتبار- معاون امور حقوقی و و بین الملل وزیر امور خارجه گفت:‌ لابی های تندرو داخل آمریکا رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای همچون عربستان با اهرم ایران هراسی در تلاشند تا به قول خودشان ایران نتواند میوه های حاصل از برجام را برداشت کند.

تعاملات بانک‌های بزرگ اروپا با ایران هنوز آغاز نشده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سید عباس عراقچی در گفتگوی تلفنی با خبر 21 شبکه یک سیما افزود: هنوز بانک های بزرگ اروپا تعاملات خود را با بانک های داخل کشور آغاز نکرده اند اما برخی بانک های متوسط و کوچک این قاره تعامل و گشایش ال سی با بانک های ایران داشته اند.

    وی گفت: تداخل تحریم های اولیه و لابی های تندرو داخل آمریکا رژیم صهیونیستی و عربستان به منظور ایران هراسی باعث شده است که بانک های اروپایی اعتماد لازم را برای همکاری با بانک های ایرانی نداشته و در تردید باشند.

    عراقچی با بیان اینکه ما در این مدت در وزارت خارجه برای رفع این مشکل فشارهایی را به طرف های مقابل  وارد کرده ایم افزود: این اقدامات باعث شد  دولت های اروپایی و آمریکایی حرکت هایی داشته باشند اما هنوز این موضوع با تعلل پیش می رود و به نظر می رسد این معضل به تدریج رفع می شود البته ضعف در انضباط مالی بانک های داخلی نیز در باقی ماندن این مشکل بی تاثیر نبوده که در این باره بانک مرکزی در تلاش برای رفع آن است.

    وی گفت:‌ فشار لابی تندروی داخل آمریکا به دولت اوباما برای ممانعت از خرید آب سنگین ایران به اندازه ای بود که گفتند اگر دولت از ایران آب سنگین خریداری کند به این کشور مشروعیت و اعتبار می دهد.

    عراقچی افزود:‌ما به اندازه کافی آب سنگین داریم و اضافه آن را صادر می کنیم و اقدام دولت آمریکا در خرید از ایران نشان دهنده توجه به کالای راهبردی و رسمیت دادن به فعالیت هسته ای کشورمان است.

    رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام تاکید کرد:‌ دولت اوباما  و اروپایی ها چون برجام را دستاورد می دانند می خواهند حیات برجام ادامه داشته باشد تا جمهوری اسلامی ایران را در مسیر برجام نگه دارند بنابراین  می خواهند تا می توانند به تعهدات خود عمل کنند که البته فشار ها و لابی هایی در تندی این موضوع نقش دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی