عصر بازار

معرفی متخلفان به مراجع قضایی

قرارداد سفید کار جرم شد

عصر اعتبار- مدیرکل بازرسی کار وزارت کار با اعلام اینکه حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان ۸ درصد کاهش یافت، گفت: کارفرمایانی که کارگر را مجبور به امضای قرارداد سفید کنند، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

قرارداد سفید کار جرم شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد اصابتی با اعلام اینکه در سال 94 حدود 11 هزار حادثه ناشی از کار در کشور به وقوع پیوست، گفت: براساس گزارش سازمان پزشکی قانونی، طی سال 94 حوادث کار منجر به فوت در کشور 20 درصد نسبت به سال ماقبل آن کاهش داشت.

    وی با بیان اینکه میزان حوادث کار براساس ضریب شیوع حادثه به ازای هر 100 هزار کارگر محاسبه می شود، اظهارداشت: میزان حوادث ناشی از کار در بخش ساختمانی نزدیک به 48 درصد در سال 92 بود که با انعقاد تفاهم نامه هایی با سازمان نظام مهندسی کشور و نظارت بیشتر بر کارگاه های ساختمانی، به 40 درصد در سال 94 رسید.

    اصابتی با بیان اینکه اکنون حدود 2 میلیون و 500 هزار کارگاه مشمول قانون کار در کشور فعال هستند، ادامه داد: سال گذشته بیش از 430 هزار بازرسی ادواری توسط بازرسان کار در کارگاه های کشور انجام شد.

    این مقام مسئول در وزارت کار به وجود قراردادهای سفید در برخی کارگاه های کوچک اشاره کرد و افزود: براساس ماده 10 قانون کار جمهوری اسلامی ایران، انعقاد چنین قراردادهایی که به نوعی در نتیجه توافق کارگر و کارفرما شکل می گیرد، تخلف است و اگر در مراجع قانونی وجود چنین قراردادهایی به اثبات برسد، با متخلفان برخورد قضایی می شود.

    اصابتی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 2 هزار کارفرما به دلیل ارتکاب تخلف در کارگاه ها، به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهارداشت: درصدد هستیم با مدیریت مطلوب بازرسی ها از محیط های کار و جلب مشارکت کارگران و کارفرمایان، میزان بروز تخلف در محیط های کاری را به حداقل برسانیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو