عصر بازار

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو:

۵۰۰ میلیارد تومان از طلب قطعه‌سازان پرداخت شد

عصر اعتبار- دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه کل بدهی معوقه خودروسازان به قطعه‌سازان در ۶ ماه گذشته دو هزار میلیارد تومان بود، گفت: ظرف سه هفته اخیر از طرف ایران خودرو و سایپا مجموعا ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان از این بدهی‌ها پرداخت شده است.

۵۰۰ میلیارد تومان از طلب قطعه‌سازان پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، آرش محبی‌نژاد با اشاره به جلسه اخیر قطعه‌سازان با وزیر صنعت‌، معدن و تجارت اظهار داشت: بعد از این جلسه وضعیت پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان سرعت بهتری پیدا کرده است.

    وی با اشاره به بسته پنج بخشی برای تسهیل در پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان، افزود: عمده بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان محدود به چند قطعه‌ساز است به همین جهت در این بسته پیشنهاد شده نخست مطالبات قطعه‌سازان کوچک طبق قرارداد پرداخت و مابقی پول قطعه‌سازان بزرگ نیز از طریق 5 روش توسط خودروسازان پرداخت شود.

    محبی نژاد اضافه کرد: براساس این بسته که جبران کسری نقدینگی به روش غیرپولی است خودروسازان می‌توانند به طرق مختلف بدهی خود را به قطعه‌سازان پرداخت کنند.

    دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو تصریح کرد: در سه هفته اخیر سرعت پرداخت بدهی ایران خودرو به قطعه‌سازان بیشتر شده است سایپا نیز در این رابطه اقدامات لازم را انجام داده است.

    وی اضافه کرد: کل بدهی معوقه خوردوسازان به قطعه‌سازان در شش ماه گذشته دو هزار میلیارد تومان بود که ظرف سه هفته اخیر از طرف ایران خودرو و سایپا مجموعا 400 تا 500 میلیارد تومان از این بدهی‌ها پرداخت شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی